auton katsastus myöhästyy päivällä mitkä seuraukset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.04.2009 - 20:35

Ei muuta kuin, että ajoneuvoa ei saa käyttää liikenteessä muulloin kuin tuotaessa ajoneuvo sille erikseen varattuna aikana katsastukseen. Eli varataan aika katsastukseen ja ajetaan ajoneuvo suoraa tietä sinne.

Lähteet:
www.finlex.fi/fi/laki/alkup/...2/20021245

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.04.2009 - 20:45

Jos ratsiaan, ennen katsastusta joutuu, niin sitten rapsut, yms., mutta muuten voi viedä katsastukseen sen pvm jälkeenkin eikä siit mitään seuraa, mut tottakai kannattaa huolehtia, et ajoissa, mieluimmin ennen kuin jälkeen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2009 - 20:45

ei mitään jossei poliisit tuu vastaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2009 - 20:51

on liikenteestä poistossa omani ja siirtolupa kun muutin
olis kiva ottaa auto mita maksaa kuukausi käytössä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2009 - 21:16

Saat ajaa ainoastaa katsastus konttorille ja sen jälkeen alkaa taas homma hoitua, mutta mitään muuta ajoa ei saa suorittaa sinäpäivänä kun on katsastus vanhentunut!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.04.2009 - 21:48

Monilla unohtuu monta vuottakin välillä, eikä siittä mitään seuraa, ellei satu ratsiassa poliisi huomaamaan.
Minäkin ajoin tässä trailerilla 5 vuotta katsastamatta, ja sitten käytin, jolloin katsastusmies sanoi, että saisi hieman useamminkin käydä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2009 - 22:00

Älä menetä yöuniasi, ei tapahdu mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2009 - 22:12

Kyllä saat ajaa katsastus-konttorille,ei siintä sakoteta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2009 - 22:26

Minulla unohtui ja meni 2-viikkoa ohi, mutta en kyllä ajanutkaan muutakuin sitten katsastukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2009 - 23:57

Varaa aika katsastukseen ,katsastat ja sitten taas huristelet kuin ei mitään ois ollutkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 02:50

Jännitystä ja sakkoja, jos ajelet muualle kuin katsastusasemalle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 09:33

Soitto katsastusasemalle riittää.Heiltä saat luvan ajaa auton suoraan katsastukseen,et mihinkään muualle.Oma kokemus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.04.2009 - 10:44

Eräs autoliikkeen omastaja ajoi omalla autollaan vuosia ilman katsastusta. Onneksi eräs asentajapoika huomasi ettei pomon autoa ole katsastettu vuosiin ja käytti leimalla.
Tuurilla siis voi päästä pitkällekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
hv
Vastattu: 12.04.2009 - 13:56

Jos auto menee läpi ei mitään seurauksia. Jos ei läpäise katsastusta, niin ajokielto. Poliisit voi ottaa kilvet pois, jos pysäyttävät tiellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 18:34

Joopa, tuurilla ne laivatkin seilaa.
Itselläni meni kuukauden yli, ei onneksi sattunut poliisisetä tai -täti tienpäälle, voi nimittäin jäädä auto siihen paikkaan.