Millaisia kokemuksia on äkkilähdöistä Teneriffalle määrittelemät. hotelliin? Voiko/kannattaako paikan päältä vuokrata polkupyörää?

Voin palata kertomaan oman kokemukseni viikon perästä.

Avainsanat: teneriffa espanja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.04.2009 - 20:56

Olin tammikuun lopussa Teneriffalla. Maksoin normaali hinnan 730euroa. 2 nuorta kavaria oli ottannu äkkilähdön 200euroa, olivat samassa hotellissa meidän kanssa. Kyllä kannattaa ottaa äkkilähtö,minä otan ainakin seuraavalla kerralla. Mutta kun se selviää vasta kentällä minne joudut. Onhan se hotelli vaan vaateitten-vaihto ja nukkuma paikka..Kyllä siellä voi polkupyöriä vuokrata....Että menoksi vaan suosittelen...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.04.2009 - 19:13

Hyvä hyvä! Minuakin kiinnostaa, millaiseen hotelliin tuommoiselle matkalle lähtemällä pääsee. Toivottavasti tulee mahdollisimman paljon kokemuksia. Hyvä kysymys!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.04.2009 - 19:18

Äkkilähdöt ovat oikein hyviä, mutta määrittelemätön hotelli voi sitten olla ihan mitä hyvänsä.
Minä pyrin aina ottamaan äkkilähtönä vain lennot ja tilaan netistä sitten itse hotellin.
Pyörän voi sieltä vuokrata, mutta se kyllä aina maksaa vuokraajalle, joten jos kannattavuutta ajattelet niin ei kannata ainakaan rahallisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 19:48

Äkkilähdöt hyviä, hotellin kanssa voi tulla yllätys, suuntaan tai toiseen.

Ohessa tietoa säästä ja muustakin.

www.napsu.fi/matkailu/maailm...n-saa/1084

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2009 - 11:26

Ite ainakin ajattelin kanssa ottaa tämmöisen määrittelemätön hotelli äkkilähdön ensi kerralla. Sen näkee mihin sitten päätyy, hauskaa on varmasti. Itselle kun ei niin väliä sillä majoituksella ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 10:42

Hyviä kokemuksia ja polkupyöriäkin vuokrataan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 10:00

Hei
Itse suunnittelin pyöräileväni teneriffalla, mutta kyllä se jäi ainakin puerto de la cruzissa tekemättä. Kapeat tiet ja melkoiset korkeuserot vaikuttivat siihen. Kyllä pyöräily onnistuu mutta vaatii melko hyvää kuntoa. Ehkä saaren läntisissä osissa moottoritiellä tuo onnistuu helpommin. Minusta on melkolailla sama ottaako matkan äkkilähdöllä vai erikseen. Mutta jos haluaa varmistua kohdepaikasta eikä välitä linja-automatkojen/taksimatkojen (jossakin äkkilähdössä pitää maksaa korvaus) tuomasta lisäriesasta, niin itse olen käyttänyt tunnettua nettipalvelua mistä saa varattua hotellin varmasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.04.2009 - 18:38

Hei alkuperäiseltä kysyjältä!

Lähdettiin tosiaan Teneriffalle määrittelemättömään hotelliin, kaupunkikaan ei ollut tiedossa vasta kuin Teneriffan lentokentällä. Puerto de la Cruziin päädyttiin ja hostelliin Valle Luz.

Meille hotelli oli todella hyvä ja hyvällä paikallakin. Huone oli suht hyvän kokoinen, jääkaappi löytyi ja haarukat ja veitset, teekannu ja kattiloitakin, joita ei tosin käytetty. En tiedä miten tällaisissa lomakohteissa, mutta itse olen tottunut ettei hotelleissa ole jääkaappia, joka on kyllä aika välttämätön (pullotetun veden takia ja muutenkin esim. aamupalan tekotarvikkeille :)).

Yöllä oli aika kylmä nukkua. Ikkunoita ei tietenkään ole eristetty. Olimme 13. kerroksessa ja parvekkeelta oli näkymät vuorille ja merelle. Parveke oli etelään päin. Loistavat näkymät.

Äkkilähtöön ei taida kuulua pyyhkeiden vaihto, mutta siivooja kävi kuitenkin 5 päivänä (kuudesta) petaamassa sängyt ynnä muuta roskien viemistä harjoittamassa.

Puertossa on todella aika mäkistä, jos yhtään poikkeaa rantakadulta minnekään :). Pyörää ei ehkä kannata tämän vuoksi harkita. Enemmän siellä näkyi auton vuokraajia (autot taitavat olla suht halpoja). Tästä tulikin mieleen, että on oikeasti hämmentävää, että autoilijat pysähtyvät aina suojatien eteen, jos olet lähellä ylittämistä. En tosin uskaltanut siihen luottaa ihan täysiä :). Onhan siellä suomalaisia turistejakin ratin takana. Liikenne oli muuten ihan samankaltaista, tosin parkkeerausta harrastettiin kummallisissa paikoissa, ja näköjään paikalliset ovat ottaneet kovat harjoituskurssit taskuun peruuttamisesta :>.

Mutta kuitenkin, hyvin meni äkkilähtö. Lennollakin oli paikat vierekkäin ikkunan vierestä mennessä ja tullessa vierekkäin käytävä välissä. Ei ihan ympäri konetta.

Kyseessä Finnmatkat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2010 - 20:54

Valle Luz on huoneistohotelli ja silloin asiaan kuuluu niin jääkaappi kuin ruoanlaitto- ja ruokailuvälineetkin, joita tosin ei ole pakko käyttää ;-)

Teneriffa on kovin vuoristoinen ja mäkinen saari, joten pyöräilijöiltä vaaditaan hyvän kunnon lisäksi kokemusta. Kyllä viikko sitten (maaliskuun alku 2010) tuli vastaan useita pyöräilijöitä 2000m:n korkeudessakin. Kunnioitan heidän tekemisiään vaikka itse liikuinkin autolla. Ei ole ongelma löytää polkupyörävuokraamoa jos kuitenkin haluaa fillaroida siellä.