kumpi sauna on mieluisempi sähkösauna vai puulämmitteinen sauna? Meillä on ollut jo jonkun aikaa sähkösauna. Hyvä löylyt kyllä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.04.2009 - 16:13

Uskottelin kauan itselleni, että puusauna on ainoa oikea sauna. Mutta nyt kun minulla on ollut runsaan vuoden sähkösauna niin kyllä se on hyvä. Ja mikä vaivan säästö ja puhtaanapito on helpompaa. Kosteutta saa mukavasti erilaisilla vesiastioilla, joissa on mukana eteerisiä öljyjä. En vaihtaisi takaisin!

Kysyjän kommentti

Kiitos hyvästä vastauksesta. meillä vuolukivinen sähkökiuas ja tosihyvät löylyt saamme siellä. siisti kyllä tosisaan on. lämpötilan voi myös säätää sopivaksi. ilmastointi meillä on myös siinä saunassa tosi hyvä. tämä sähkökiuas on ollut meidän mieleen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.04.2009 - 16:05

Ehdottomasti puusauna.Meillä on sähkösauna ja siellä ei ole tarpeeksi kosteutta.Olemme päättäneet muuttaa sen turkkilaiseksi saunaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 16:20

meilläkin on sähkösauna ja kyllä sillä hyvät löylyt saa.. puusauna tulee paljon kuumemmaksi, ainakin meijän mökillä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 16:29

hyvät löyly kaikissa saunoissa,hiki tulee ,kerran kylvin kylmässä saunassa,hiki ei tullut,onneksi vesi oli lämmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 16:39

Puulämmitteinen sauna jo senkin takia että saa askaroida ja tehdä halkoja.
Sähkökiukaan laitan välillä kiinni kesken saunomisen, tuntuu että sillä lailla saa pehmeempiä löylyjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 16:45

Kyllä se puulämmitteinen on parempi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 17:00

Jos sähkösaunassa on ilmastointi ok, on hyvät kosteat löylyt ja happi riittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 17:09

Puulämmitteinen ilman muuta,saa paremmat löylyt. Kokemusta sähkösaunasta kun asuimme rivitalossa. Olihan se helppo ja siisti. Kyllä puulämmitteisessä tulee ihana tunnelma kun menee laittamaan tulet pesään,se ihana tuoksu,lämpö ja tunnelma.....saunoessa..............

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.04.2009 - 17:22

Ehdottomasti puulämmitteinen. Sähkösaunoista huonoja kokemuksia. Kuivaa ja kuumaa. Happi loppuu, ja pyörryttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 17:32

Sähkösaunassa saa kyllä kuumemmat löylyt mutta kyllä minä olen puusaunan puolella se luo tunnelmaa paljon paremmin kuin sähkösauna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 17:39

Meillä on kotona sähkösauna ja mökillä puusauna. Kummassakin saa oikein hyvät löylyt. Sähkösaunan olemme laittaneet sillemallille, ettei se kuumu liikaa ja kun sinne menee oikealla ajalla, niin kyllä sopii löylytellä. Käymme joka ilta saunassa.
Puusauna mökillä vaatii myöskin huolenpitoa. Sinne kun menee myös oikealla hetkellä, saa siellä mojovat löylyt...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 17:56

Puusauna on mukavampi. Olen kyllä myös käynyt todella hyvissä sähkösaunoissa. Rippuu millainen kiuas ja millainen löylytila on..kiukaan kuumuudesta ja ilmanvaihdoista..kaikki vaikuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.04.2009 - 18:00

Aivan ehdottomasti puusauna. Vaikka oma onkin sähkösauna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 18:09

Savusauna

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 18:12

Puilla lämmitettävä on meillä kotona sekä mökillä. Sähkösauna ollut kaupungissa asuessa parikymmentä vuotta ja olen onnellinen, kun saa kylpeä oikeassa kunnon puulämmitteisessä nykyisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 19:17

puulämmitteinen on mahtava..ja myöskin vesipata joka myös puilla lämmitettävä..ja kaiken kruunaa että sais kantaa joesta tai sadevesiastiasta sen veden sinne pataan (talvella lunta)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 19:38

Täällä ei oikein vaihtoehtoja ole, sähkösauna, vieraissa käydessä en oikein ole osannut pitää niitä puulämmitteisiä sen kummempina.

Saaressa sitten savutellaan, mutta se onkin jo ihan kolmas juttu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 19:59

puu puu ja vielä kerran puu:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 22:16

Jos saisin valita kylpisin mieluimmin puusaunassa,mutta täytyy tyytyä sähkösaunaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2009 - 00:32

meillä kotona puusauna ja voin sanoa että,,....MAHTAVAAA!!!! voiko parempaa olla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2009 - 20:11

Sähkösaunassa käyn.Sen puolee hyvä,ku en kauheen kuumasta tykkää.Aikoinaa oli puu lämmiteine,se oli etenki flunssas todella hyvä.Tuli paremmi höyryä mitä hengittää,jota sähköises ei tuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 17:29

Aikaisemmin oli sähkösauna, hyvät oli löylyt sielläkin. Nyt on puusauna talossa sekä rantasaunassa ja löylyt on aivan mahtavat.
Ja entäs se tunnelma. Tuli rätisee kiukaanalla ja lasiluukusta loimottaa tuli.
Aaaaaaahh
Taidampa tästä kohta pistää saunan lämpiämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 02:19

Puusauna parempi. Sähkösaunassakin saa kosteat löylyt, kun kostutat saunan ensin.