syntymämerkin syy, mikä aiheuttaa. Äidin tressi, trauma odotusvaiheesa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 09.04.2009 - 20:34

Syntymämerkki on eräänlainen verisuonikasvain. Ei kai sillä voi mitään tekemistä stressin tai trauman kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.04.2009 - 21:45

Lahjaksi pikantti yksityikohta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 22:19

Se on vaan luonnon antama lahja..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 22:40

Ei ole mitään tekemistä odotusajan olotilojen kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 09:03

Äitini odottaessa isosiskoani hän oli kaatunut vettä hakiessaan ja lyönyt kylkensä kainalon alta kaivon kanteen, mihin oli sitten tullut hirveä mustelma. Siskollani oli siinä kohtaa n. 15 cm pitkä ja 2 cm leveä luomi, juuri samassa kohtaa, jonka äiti oli odottaessaan lyönyt kaivon kanteen. Sattumaako? Voi olla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 15:59

Minulla on samanlainen syntymämerkki kuin äidilläni.Ehkä sse on osittain periytyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 22:02

Luomi on ihon kasvain. Luomia tai luomen kaltaisia ihomuutoksia on noin 60 erilaista. Synnynnäisiä luomia on vastasyntyneillä 1-3 %:lla. Luomien määrä kasvaa lapsuudessa ja nuoruudessa ja on yleensä suurimmillaan 30–40 vuoden iässä. Tuolloin luomia on keskimäärin 15–40. Tämän jälkeen luomien määrä alkaa taas vähentyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 23:29

Ei minun mielestäni. ei siihen tressi vaikuta. Sillä minun lappsillani niitä olis sillon paljon. Mutta minun lapsillani ei ole mitään sytymämerkkiä kuin napa ja sukupuoli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 03:16

Onhan ihmiset kirjavia kuten eläimetkin. Ihon väri johtuu geeneistä. Mikään äidin henkinen trauma ei vaikuta kudosten kasvuun, koska perintötekijät on annettu jo siittämisvaiheessa. Myös kova isku kylkeen, vatsaan ei aiheuta sitä. Kovasta iskusta voi tulla keskenmeno, muttei jälkiä lapseen, koska vatsan ja kohdun peitteet sekä lapsivesi suojaavat lasta.