Suorakulm.kolmion terävät kulmat:alfa ja beta.Alfan vastainen kateetti: 30,viereinen 32.Kuinka lasken laskimella alfan asteluvun?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.04.2009 - 19:47

tan potenssiin -1 (eli onko se sit se tanin käänteisluku, eli se ei riitä että painat laskimesta vaan tan, vaan sun pitää painaa jotain toista näppäintä, joka ainakin mun laskimessa on 2nd, jotta siitä saa sen käänteisluvun) sit laitat siihen 30/32..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.04.2009 - 00:34

Koulupojan kolmiossa kateettien neliöiden summa on hypotenuusan neliö. Höh. Ainoa, mitä muistan ulkoa lukion geometriasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 09:14

ssatu hallitsee näköjään myös matikan. Joissakin laskimissa lasketaan ensin, mitä on 30/32 (=0,9375) ja vasta sitten painetaan 2nd ja tan (tai shift ja tan), ja saadaan radiaaneina 0,753 tai asteina 43,15 riippuen mikä mode laskimessa on päällä. Riippuu siis laskimesta, annetaanko ensin argumentti (luku) ja sitten funktio (atan) vai toisin päin (kuten ssatu esitti). tan potenssiin -1 laskimissa ei tarkoita tangentin käänteislukua vaan tangentin käänteisfuntiota eli arctan tai lyhyemmin atan.