Miten hiiri pestään? Se on pyörinyt keittiön pöydällä ja on yltä päältä rasvassa.

Lisätty: 09.04.2009 - 17:32

Tässä ei nähtävästi näkynyt kategoriaa: Siis tietokoneen hiiri.

Avainsanat: hiiri

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.04.2009 - 18:30

Pyyhi astianpesuaineeseen kostutetulla tiskirätillä.
Lähtee erittäin hyvin se smegma siitä pinnasta.

Lähteet:
Oma tapa huolehtia hiiren hyvinvoinnista

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.04.2009 - 17:27

Laita ämpäriin vähän vettä ja ihan vähän jotakin shampoota ihan tippoja vaan ja toiseen ämpäriin vähän vettä myös missä huuhtelet ja kuivaa varovasti pyyhkeeseen, en minä muuta neuvoa osaa antaa.

Lisätty: 09.04.2009 - 17:28

Meillä gerbiili pestiin noin ja hengissä oli pesun jälkeen.

Lisätty: 09.04.2009 - 17:42

Olen minä nyt nolo kun heti ajattelin että se on elävä hiiri, en edes ajatellut mitään tietokoneen hiirtä, on nyt hauskaakin mulla kun ajattelen että sitä ämpärissä peset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 17:35

Huhhuh! Osta uusi ja pidä sitä paremmin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 17:52

Niitä saa nykyään melko edullisesti, niin että ellei normaali märällä rätillä pyyhkiminen riitä, niin melkein kannatta luovuttaa käydä hankiimassa uusi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 17:55

Hiirtä ei tarvitse yleensä pestä, mutta mikäli se on sotkenut itsensä, pesu suoritetaan lämpimällä vedellä pään ja korvien kastelua varoen. Hiiri kuivataan huolellisesti ja pidetään lämpimässä ja vedottomassa jottei se vilustu. Pitkäkarvaisenkaan hiiren turkkia ei tarvitse kammata.

heh heheeee, minäkin luulin että oikeata elävää hiirtä tarkoitit.

Mutta älä tietsikan hiirelle käytä tuota ohjetta!
Osta uusi hiiri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 18:52

kastele se viinalla ja kuivaa pehmeällä liinalla - sopii kaikille hiirille

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.04.2009 - 19:03

pistä astian pesukoneeseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.04.2009 - 20:08

No voi voi, olisi minullakin ollut hyvä ohje oikean hiiren pesemiseen, tai siis rasvan poistoon. Mutta tietsikkahiirelle ei ole pahemmin neuvoja, kuin että pyyhit ne rasvat ja pölyt pois tai menet ostamaan uuden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 21:26

Osta uusi eihän ne paljon maksa,äläkä sitä sitten sotke..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 09:23

Itse taidat anonyymi (minun vast. yläpuolella oleva) olla typerys kun et ole saanut itseäsi rekisteröityä. ja sinähän et edes vastannut kysymykseen, lukematon sen sentään vastasi...

minä olen pyyhkinyt hiireni kosteannihkeällä rätillä, rasvaiseen hiireen varmaan kannattaa käyttää hitusen verran sellaista pesuainetta jolla on tehoava vaikutus rasvalikaan.
Halvalla saa uusiakin hiiriä. osta myös hiirimatto (jos ei sitä ole) ja pidä huoli ettei hiiresi pääse karkuun rasvaisiin paikkoihin. Pidä keittiön pöytä puhtaana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 00:08

Ruuvaile auki, putsaa kaikki kosteella, en kyllä menis takuuseen että toimii vielä jos rasvaa on mennyt sisäosiin.