Minusta tuntuu. "Onko marttayhdistys jotenkin poliittinen"

Saa kirjoittaa vapaasti mielipiteitä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.04.2009 - 16:48

HEH HEE ei ainakaan tämä napsun martat ole..hih..hii..hekotaa...en kyl usko et se oikeakaan martta jutska olis polittinen..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.04.2009 - 16:51

Minusta se ei ole poliittinen ja yli 100 vuotta toiminut, naisten ja lasten ja sitä myötä koko perheen hyvinvoinnista huolehtiva ryhmä, kyllä se politiikka kaukana on marttaliitosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 16:59

Marttaliitto (alkuperäiseltä nimeltään Sivistystä kodeille) on Lucina Hagmanin vuonna 1899 perustama suomalainen järjestö. Liiton toimintaa järjestö määrittelee itse näin: ”Martat on kotitalousneuvontaa tekevä kansalaisjärjestö, joka edistää kotien ja perheiden hyvinvointia sekä tarjoaa jäsenilleen monipuolista toimintaa ja yhteiskunnallisen vaikuttamisen mahdollisuuksia.”

Järjestön rakenne on kolmiportainen. Alimpana ovat paikalliset marttayhdistykset ja kerhot, joihin jäsenet kuuluvat. Yhdistykset kuuluvat maakunnallisiin marttapiiriliittoihin. Marttaliitto ry. on valtakunnallinen keskusjärjestö. Marttaliiton jäseniä eli Marttoja on yhteensä noin 50 000.

Siinä missä toiminta on aiemmin keskittynyt erityisesti maaseudulle, on järjestö pyrkinyt viime vuosina laajentumaan myös kaupunkeihin. Marttayhdistyksiä ovat perustaneet myös yliopisto-opiskelijat. Miehet ovat perustaneet Martti-kerhoja.

Järjestö julkaisee Martat-lehteä. Aiemmin lehden nimi oli Emäntälehti Martat.

www.martat.fi/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 17:03

Minusta ei tunnu.
Suvussa ja tuttavapiirissa on Marttoja monesta eri yhteiskunnan luokasta. Myös poliittiset näkemykset ovat varsin kirjavia. Ei sen tarkoitus ole koskaan ollut olla poliittinen, arvot ovat jossain ihan muualla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 17:40

Taitaa olla niin että Martoilla se politiikka on henkilökohtainen asia (ei järjestöasia) toisin kuin niillä työväenyhdistyksillä joita tässä päivänä muutamana yritit marttojen kanssa naittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 19:12

Martta järjästö ei ole poliittinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.04.2009 - 20:04

Ei siinä Marttojen tehtävässä politiikalla ole mitään tekemistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 21:42

Martat ja puoluepolitiikka on minusta outo yhdistelmä. En edes muista, että kukaan olisi vaalikampanjassaan mainostanut olevansa Martta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 21:54

Erittäin poliittinen,perhepoliittinen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 22:15

Miten se voisi olla poliittinen,kaikkea kuvitteletkin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 13:36

Ei ole, siiis se oikea Martat-järjestö. On kasvatuksellinen järjestö ilman poliittista sanomaa.
Napsun martoista en sano mitään...!