Teiden varret

Mitä mieltä olette siitä, kun ihmiset valittaa ,että teiden varret ovat täynnä koiran kakkaa .
Itse en ainakaankorjaa koirani jätöksiä pois ennen kuin ihmiset oppivat olla roskaamatta luontoa. koska jos esimerkiksi astut koiran kakkaan siitä tulee vain haju, mutta jos koira astuu vaikka lasinsiruun on se sitten lääkärireissu. Joten enne kuin koirien kakoista valitetaan pitää myös ihmisten lopettaa roskien ja pullojen heittely teiden varsille.

Avainsanat: koira tiet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.04.2009 - 16:00

Joka vuotinen juttu...
Vastuuntuntoinen koiranulkoiluttaja korjaa jätökset kadulta pois. Monessa puistossa on mustia pusseja sitä varten valmiina ja omia astioita joihin toivotaan laitettavan ainoastaan koiran paskat.
Laki määrää korjaamaan ne jätökset maasta pois. Paskakasat ovat koiran omistajan ongelma, ei muiden ulkoilijoiden. Piste.

Lähteet:
w3.verkkouutiset.fi/arkisto/...cc5200.htm

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.04.2009 - 15:38

Kyllä ne kakat sinne maatuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 15:39

en kylläkään tykkää yhtään astua koiran kakkaan, joten josko ne koirat vois kakattaa muaalle, kuin jalkakäytävälle tai keskelle polkua...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.04.2009 - 15:41

Paska kuuluu maahan. Piste.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 16:20

No entäs minä joka en luontoon mitään heittele ja lajittelen kaikki jätteemme, pitääkö minun sun koiras paskoja varoa jalkakäytävillä.Ei ole reilua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 16:20

Itse kerään koirani jätökset pois jalkakäytävien ja teiden varsilta.Minustakaan ne eivät ole kivan näköisiä vaikka maatuvatkin luontoon.Silti jaksan ihmetellä tätä joka keväistä vouhkaamista koiran kakoista.Kukaan ei nosta haloota särjetyistä pulloista,olutpakkauksien pahveista,tupakan natsoista ym roskista ja törystä mitä tien poskeen on heitetty...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 16:23

Taajamissa koiranjätökset on muukin kuin esteettinen ongelma ja siksi niiden korjaaminen pois on yksiselitteisesti koiranomistajan tetävä (ja välittömästi).

tuo anonyymi vois tarkentaa julkilausumaansa siten että " paska kuuluu maalle.piste"

Kysyjälle vastauksena, ettei rikettä voi puolustella muilla/muiden tekemillä rikkeillä. Jos joku roskaa julkisia paikkoja, ei se anna sinulle mitään perustetta jättää sinne koirasi paskoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 16:32

Ei voi mitään kuin nauttia keväänkin kasoista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 17:12

Nauttii nyt sitten niistä kasoista ken osaa, mutta mitä tiheämmin asutulla alueella ollaan, sen kiusallisemmasta ongelmasta on kyse. Ei ole yhtään sama juttu onko yhden pystykorvan kikkarat hehtaarilla vai viidenkymmenen noutajan pläjäykset aarilla.

Ja tosiaan aika säälittäviä on nuo laiskojen koiraihmisten puolustelut muiden roskaamisiin vedoten, samalla logiikalla naapuri poika voisi tulla vetäsemään graffitit tiedän seinään kun sinä et viitsi siivota lemmikkisi jälkiä.

Kaiken kaikkiaan täytyy tunnustaa että ainakin pääkaupunkiseudulla koiraihmiset ovat ryhdistäytyneet kiitettävästi viime vuosien aikana, onhan sitä väisteltävää vieläkin, mutta tuskin kymmenettä osaa siitä mitä vielä muutama vuosi sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 18:15

toi mitä sanot on totta.. mut toisaalta mä ainakin astun ennemmin karkkipaperin päälle kuin koiran kakkaan... lasinsirut pitäisi saada ehdottomasti pois, ne vituttaa kaikkista eniten, ku pyörän renkaatkin hajoo sitten..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.04.2009 - 18:42

Itseasiassa mikään laki ei velvoita mua korjaamaan koirani kakkoja pois koska asun taajaman ulkopuolella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.04.2009 - 19:02

Kyllä kysyjä on nyt vähän väärässä. Ne läjät pitää korjata pois. Ehkä sinua pitää sakottaa, niin oppisit. Ja miksi muuten koirat tuodaan tekemään tarpeensa ihmisten pihoihin, tai kerrostalon tontille ruohikkoon. Se on yksityisaluetta, eikä koiran ulkoilualue. Paikkakunnat, joissa on metsä vieressä, niin voisi viedä ne koirat sinne ulkoilemaan. Toivottavasti korjaat läjät tästä lähin, ettei osu sakottaja paikalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.04.2009 - 20:19

Mutta asun taajaman ulkopuolella ja siellä ei tarvitse korjata koiran kakkoja pois niin sanoo suomen laki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 21:24

Minä ehdotan, että kaikille koirille on pakko laittaa housut jalkaan, kun ne lähtevät baanalle.

tästä on tehtävä heti lakialoite..niinh...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 00:08

Minä asun taajamassa ja siinä tuo kevään suurin nautinto on väistellä ja haistella koiranpaskoja. Valitettavasti täällä on niitä lasinsirujakin varmasti enemmän kuin haja-asutusalueella. Humalaisten ja nuorison aiheuttama lieveilmiö. Ettekö jaksa sinne metsään mennä. Suomen laki voisi edelleenkin sisältää sen koiraveron. Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.

Lähteet:
Koiran paska on sisällä ja jalkineissa varsin epämiellyttävää ja epähygienistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2009 - 11:14

Mielestäni kysyjä astuu omaan miinaansa. Voinko siis mennä rikkomaan laseja teiden varsille, koska koiranomistajat eivät kerää kakkoja pois?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.04.2009 - 15:17

NO MEE IHAN RAUHASSA