millaisia matkakohteita Zürichissä on?

Avainsanat: zürich sveitsi zürich sveitsi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.04.2009 - 09:41

Jos olette nyt lätkän mm-kisojen aikaan (24.4.2009->) niin jääkiekkoa tietysti. Zürichissä ei tällä kertaa pelata, mutta Klotenissa joka on esikaupunki pelataan. Varsinkin alkulohkonpeleihin saa lippuja helposti ja usein jopa yllättävän edullisesti. Itse olin Zürichissä 1998 (yllättäen silloin oli kaupungissa juuri nuo mainitut kiekkokisat). Asuimme jossain alppimajassa kaukana keskustasta ja aamupalalle sai mennä köysisiltaa pitkin, Ikkunasta aukeni vuoristosairaala maisemat. Jääkiekko täytti tuon viikon niin perusteellisesti että kaupungissa ei kovinkaan paljoa tullut pyörittyä. Yksi museo ja yksi erittäin hintava päivällinen jäi päälimmäisenä mieleen. Kaunista ja ystävällistä porukkaa. Lippalakki tuli ostettua kisoista, vaikka yleensä vältän tuollaisia, mutta oli niin hieno lippu mustassa lakissa että pakkohan se oli ottaa.
Ei näillä reissuilla ole tekemisen pulaa vaikka aina ei kaikkea etukäteen olisi suunniteltukaan.

Lähteet:
Oma reissu viime vuosituhannelta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.04.2009 - 09:29

Olen ollut kerran Zurichissa ja matka oli kerrassaan upea.Olin kauempana keskustassa ja vuoret ja kirkkaan siniset järvet saivat minut haltioitumaan.Ainoa huono puoli oli se,että kaikki maksoi ihan älyttömästi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 12:15

Ohessa tietoa kohteesta.

www.napsu.fi/matkailu/maailman-saa/924

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 13:27

Zurich nähtävyydet kohokohtiin kuuluvat Zoologinen Puutarha, Grossmünster kirkko, Bahnhofstrasse ostoskatu, Zurich järviristeily, sekä käynti Üetliberg vuorella.

www.internet-cafe-guide.com/...yydet.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 21:57

Kyllä siellä tuli 80-luvulla autoiltua ja nähtävää riitti.