Onko vielä jossainpäin Suomea pääsiäiskeinuperinne?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.04.2009 - 09:03

Ei ainakaan eteläpohojammaalla, täällä on trullit ja pääsiäiskokot.
Olisiko pääsiäiskeinuperinne jäänyt itäisen rajan taa?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.04.2009 - 09:21

En ole edes kuullut pääsiäiskeinusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 09:35

Ei ainakaan Turussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 09:44

olikos keskisuomessa, jossain sellaisen näin reissullani, mutta kun nyt taas en tarkkaan muista...keuruu, multia, ...en nyt ole varma oisko tuolla päin ollut...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.04.2009 - 11:23

En ole tietoinen sellaisesta perinteestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 15:58

Olen kyllä kuullut juhannuskeinuperinteestä, mutta en ole kuullut että hurjivat pääsiäisenäkin. No se on voinut olla mahdollista, jos ovat vain päässeet lumen keskelle keinulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 18:47

Kävimme tänään ruokapaikan pihalla olevassa keinussa ruokailun jälkeen, mutta ei kyllä tullut mikään perinne mieleen. Oli sellainen ehkä 2x3 hengen keinu jossa kiikutaan naamat vastakkain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 22:01

Ehdottomasti