Mikä on autorahoituksen viimeinen vuosmalli

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 08.04.2009 - 18:08

Tarkoittanet miten vanhan auton saa rahoitettua? Minulle ainakin ihan outo juttu. Nykykäytännöstä en tiedä, mutta silloin kun minä olin aikoinaan autokaupan palveluksessa en ainakaan muista että olisi ollut minkäänlaista ikärajaa. Toki asiat ovat voineet muuttua. Taidankin ottaa selvää itsekin.

Lisätty: 08.04.2009 - 18:11

Löytyi kuin löytyikin vuosiluku minkä alle olevia ei rahoiteta. Se on 1993 malli ja siitä alaspäin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 08.04.2009 - 18:27

Op:n rahoitussivulla luki, että yleensä 10 vuotta vanhempia autoja ei rahoiteta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 10:15

10-vuotta vanhempia autoja ei enää rahoiteta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 10:23

Riippuu pankista (tai muusta rahoituslaitoksesta) ja vakuutusyhtiöstä. Koska auto toimii rahoituksen (eli lainan) vakuutena, pankki yleensä vaatii, että autolle on otettava täyskasko, ja täyskaskoa harvoin myönnetään vanhoille (yli 10 v.) autoille, ja kason pitäisi olla voimassa koko rahoitusajan esim. 3-6 v., mitä harvoin tapahtuu, jos auto alunperin on vanha.
Voihan vaihtoehtoisesti ottaa tavallista kulutusluottoa tai sopia osamaksusta autokaupan kanssa, jos kyse on vanhasta ja halvasta kärrystä.