Saako persiljan juuria aivan tavallisesta kaupasta? Pakastealtaasta vai vihannesosastolta?

Avainsanat: persilja juuria

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 08.04.2009 - 16:29

Ei meidän kaupassa ainakaan ole persiljan juuria. Lehtiosia kylläkin myynnissä, ja siemeniä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 08.04.2009 - 16:32

Persilja kasvatetaan siemenistä. Ihan mihin aikaan tahansa voi sisälle ruukkuun istuttaa ja kesällä sitten ulos suoraan maahan kylvö. Myös monivuotista, ainakin kaksi vuotta kasvavan persiljan siemeniä saa sekä eri lajikkeita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 16:34

Siemenistä se persilja kasvatetaan ja jos ostat kaupasta persiljaa sellasessa pienessä mustassa muoviruukussa se kestää kauan, kun laitat pieneen vesiastiaan. Mulla on ulkoeteisen ikkunalla erilaisia kauniita lasiastioita ja kannuja joihin kuhunkin laita kaupan salaatti-, persilja-, tilli-, ruohosipuli yms. ruukkuja. Sieltä käyn leikkaamassa tarpeen mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 16:38

Kyllä kaupoissa on tuoretta persiljaa,niissä pienissä ruukuissa. Minulla on vielä pakastimessa viimekesäista omaa persiljaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 16:43

Kylvin viime keväänä persiljan siemenet penkkiin. Kylvös iti hitaasti. Syksyllä oli jo komea sato. Saksin osan pakkaseen pienenä silppuna ja osan jätin penkkiin. Sieltä se änkeää taas vihreänä aikanaan esille.

Minä olen istuttanut niitä kaupan mustissa pikku ruukuissa olevia persiljoita kukkapurkkiin ja jättänyt ne kesällä pihapöydälle. Ne ovat tuuheutuneet niin, että käyvät ihan koristeesta. Niissä on kovin kauris lehti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 16:45

osta ruukupersilliaa ja ota sieltä ne juuret, mutta mitä ihmettä teet juurilla..aikas hentosiakin ovat...tarkoitatkohan persilliantaimia..puutarhamyymälät myyvät kaikia taimia ja voi niillä olla niitä juuriakin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 23:24

Siemenestä juuria syntyy

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.04.2009 - 14:29

Mutta Kauneus ja Terveys -lehden eräässä ruokaohjeessa ainesosana on 350 g persiljanjuuri? Outoa mutta totta. Onko kirjoitusvirhe vai onko tällaista ainesosaa tosiaan saatavilla?