Vastaukset
Käyttäjien valitsema paras vastaus
Auto rakennetaan monista eri osista ja tarvikkeista robottien ja eri ammatti -ihmisten auttamana.
Ilmoita asiaton vastaus
Muut vastaukset
Liukuhihnalla menee eteenpäin ja koko ajan sekä ihmiset että koneet lisäävät jotain. Ihan viimeisenä taitaa tulla penkit ja verhoilu.
Ilmoita asiaton vastaus
alihankkijat tekevä osat pajoissaan ja varsinaisella autotehtaalla niistä osista sitten rakennetaan auto
Ilmoita asiaton vastaus
Lasikuitua käytetään nykypäivänä auton rakentelussa varsin ahkerasti. Materiaalina lasikuitu on suhteellisen helposti muokattavissa, jolloin se soveltuu hienosti esimerkiksi auton korin osien tekoon. Lasikuitua voidaan käyttää myös sisustassa, mm. kuppipenkit ovat usein lasikuitua. Usein ns "kotitekoiset" lasikuituosat, esimerkiksi puskurit, eivät rakenteellisesti ole niitä parhaita. Monesti lasikuituosan muotoilussa käytetään runsaasti uretaania ja kittiä, joilla haluttu muoto saadaan veisteltyä hyvinkin helposti. Tämä kostautuu heti osan kestävyydessä ja massassa, mikä auton suorituskykyä ajatellen ei ole se paras mahdollinen ratkaisu. Käyttää lasikuituosien valmistuksessa huolellisesti suunniteltuja muotteja, jolloin osasta saadaan mahdollisimman kevyt sekä säästytään liialta kitin käyttämiseltä.
Ilmoita asiaton vastaus
En osaa selittää miten auto tehdään. Eiköhän se ole liukuhihna-työtä..
Ilmoita asiaton vastaus
suomessa niitä rakennetaan uudessakaupungissa..valmetintehtaalla..jos käyt katsomassa oiskos heidän sivuillaan ,jotain näyttää mitenkä niitä rakennetaan....
Ilmoita asiaton vastaus
Vaihetyönä. Osan tekee robotit, osan ihmiset. Itekin hain Uudenkaupungin autotehtaalle töihin olinkohan 16- 17 -vuotias, ja silloin heitil tosi hyvät palkat, mut en päässy viel, olin liian nuori, piti olla 18v, nyyh, no, ehkä miun onnein, jot sit sain muita töitä ja eri alalta, tosin eri kaupungis...
Ilmoita asiaton vastaus
Parisenkymmentä vuotta sitten kävin excursiolla Oxfordissa katsomassa miten Mini rakennetaan oikeaoppisesti.
Vanhan näköinen punatiilitehdas, ruma kuin mikä, mutta sisältä siisti. Duunareita oli vielä paljon osia kiinnittämässä liukuhihnan varrella.
Robottejakin jo oli tuolloin. Hitsasivat koreja.
Kyllä sieltä hihnan loppupäästä tuli ihan niitä oikeita Minejä. Ei näitä näköismalleja.
Ystävällinen opas näytti ankeaa peltiovea ja kertoi salaisuuden "Teemme tuolla Rolls-Royceja, mutta sitä ei saisi oikein edes kertoa, eikä sinne voi mennä".
Hän tiesi Suomesta oikein kaksikin asiaa, "Feizer-pianon" ja Inarinjärveen pudonneen harhautuneen Venäläisen ohjuksen.
Sitten olimmekin ulko-ovella josta autot ajettiin ulos, kuten meidätkin.
Piha oli täynnä uutuuttaan kiiltäviä Minejä ja yksi bussi.
Ilmoita asiaton vastaus
Vastaa kysymykseen
Rekisteröidy vastataksesi kysymykseen. Rekisteröityminen on nopeaa ja helppoa!Rekisteröidy
Oletko jo rekisteröitynyt? Kirjaudu sisään
Ohjeita vastaajalle
- Vastaa esitettyyn kysymykseen.
- Kysy itseltäsi: "Auttaisiko vastaukseni kysyjää?"
Jätä vastaamatta, jos vastaus tuohon kysymykseen on "ei". - Noudata Napsun sääntöjä.
- Pyri antamaan selkeitä ja perusteellisia vastauksia.
- Älä oleta, että kysyjä tietää kysymyksen aiheesta yhtä paljon kuin sinä.
- Kirjoita itse omat vastauksesi. Viittaa lähteeseen, kun lainaat tekstiä.
- Voit antaa kysyjälle vinkkejä vastauksen löytämiseen, vaikka et itse tietäisikään suoraa vastausta kysymykseen.