Miksi krapula lähtee pois juomalla lisää alkoholia?

Ja toimii mahtavasti!

Avainsanat: krapula

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.05.2008 - 16:58

Krapula vaiheessa alkoholi muuttuu asetaatiksi ja sitä maksa polttaa hitaasti ja on öklöttävä olo.Tilkka alkoholia muuttaa asetaatin jälleen alkoholiksi ja maksaa jauhaa jälleen normaalisti.ON KELLOSEPÄN TYÖTÄ!! Tilkka liikaa ja ollaan jälleen kännin puolella.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.05.2008 - 22:17

Se on huumausainetta, johon jää koukkuun, järjellä kun ajattelee niin kai se krapula jonkinmoista vieroitusoiretta on siitä alkomaholista ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2008 - 23:06

samalla lääkkeellä monet muutkin vaivat lähtevät pois - hetkeksi - palatakseen taas entistä ärhäkämpinä

Lähteet:
havaintoja ja kokemuksia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.05.2008 - 16:51

Veren korkea alkoholipitoisuus vaikuttaa hermosolujen reseptoreihin, ja aivot sopeutuvat korkeaan veren alkoholipitoisuuteen. Maksan hapetustoiminnan seurauksena alkoholin pitoisuus veressä vähenee nopeammin, kuin mitä aivojen palautuminen normaalitilaan vaatisi. Krapulavaiheessa nautittu alkoholi palauttaa aivojen etanolipitoisuuden korkeaksi, jolloin alkoholipitoisuuden laskusta johtuvat oireet aivoissa hetkellisesti vähenevät.

Oli kyseessä sitten oma tuotos tai kallis samppanja, on alkoholijuomissa aina pieniä määriä metanolia. Etanolia ja metanolia hapettavat samat entsyymit, joten kun etanolia on paljon, metanolin hapetus vähenee. Erään teorian mukaan metanoli aiheuttaa osan krapulaoireista. Krapulavaiheessa nautittu etanoli-lisä hetkellisesti vähentää metanolin hapetusta etanolinkin hapetustuotteita myrkyllisemmäksi muurahaishapoksi.

Krapulavaiheessa nautittu alkoholi luonnollisesti pitkittää humalatilaa, ja lopullisten krapulaoireiden voimakkuus riippuu paitsi alkoholin kokonaismäärästä, myös käytön kestosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2008 - 14:33

uus känni...Vanha ja hyvä tapa tappaa krapula

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2008 - 22:46

Kun alkoholin määrä veressä laskee, tulee krapula, "korjaussarjalla" alkoholipitoisuus saadaan veressä jälleen nousemaan ja olo helpottuu hetkiseksi