Montako lammasta tapetaan pääsiäisjuhlaa varten Suomessa muslimien tapojen mukaan?Eli leikkaamalla kurkku poikki elävältä .

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 08.04.2009 - 12:21

Hämeenlinnan poliisi takavarikoi perjantai-iltana muslimien teurastamat lampaat. Lampaat oli teurastettu janakkalaisen maalaistalon pihassa viiltämällä kaulavaltimot poikki. Muslimijoukkoa epäillään eläinsuojelurikoksesta, sillä Suomen lainsäädäntö kieltää rituaaliteurastuksen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.04.2009 - 12:38

Ei sitä tiedä kukaan kyllä se salassa tehdään, Ruotsissa he tilaavat sitä pakastettuna jonkun tuottajan tuomana, suomen lainsäädäntöä en siltä osin tiedä, sama juutalaiset tilaavat jotain kosher tuotteita israelista siis ruotsissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 13:09

monta ainakii 500

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 13:15

Jossain suhteessa muslimien määrään, mutta varmaa tietoa et varmastikkaan löydä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 13:42

Tuskin kovinkaan montaa. Muslimeita on suomessa noin 30'000 mutta varmaan aika pieni osa siitä hankkii lampaan teurastettavaksi.
Voi kuullostaa julmalta mutta maallahan eläimiä on teurastettu aina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 16:05

Olen asunut arabimaassa ja katsonut vierestä kun silloinen aviomieheni teurasti lampaan heidän perinteisellä tavalla. Kuolee mielestäni nopeasti ja liha on paremman makuista, kuin täällä meillä. Minun mielestä se ei sen vuoksi maistunut hielle eikä villalle. Laitoin itse siellä asuessa joka viikko lampaanlihasta ruokaa. En tiedä paljonko Suomessa tapetaan lampaita muslimien tavalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.04.2009 - 18:48

Kaikki liha ja lihajalosteet tehdään eläin murhaamalla.
Älä yritä paikata omaatuntoasi kuvittelemalla,että söisit lihaa,jota ei ensin ole tapettu ja veret laskettu ulos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 21:48

En tiedä paljonko näin salaa tapetaan lampaita Suomessa, ehkä noin kymmenkunta (ja sekin on liikaa), mutta heti kun eläimen (ihmiselle syötäväksi tarkoitetun) tappaa, niin siitä pitää heti laskea se veri pois, jotta ei pilaannu ja näin tartuta sen veren kautta tätä ko. eläintä ruokanaan syövää ihmistä.

Mielestäni eläintä ei 'murhata', kunhan sen lopettaminen tehdään eläimen kärsimättä, johan se siin isossa kirjassa sanottiin, suurin piirtein, et kaikki nämä olen teille ravinnoksi luonut ja veri pitää laskea pois, ettei liha saastu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 23:34

Ei yhtään