miä seitsemän veljen luvussa kaksi veljeksistä lähtee hämeenlinnaan viljaa myymään?

Siis mikä luku kyseessä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.04.2009 - 22:32

Simeoni ja Eero lähtevät myymään viljaa (ja viinaa) Hämeenlinnaan kymmenennessä luvussa.

Lisätty: 07.04.2009 - 22:53

Joo, en mie hallitte/muista seittemää veljestä, vaikka sen oon lukenu montakin kertaa, mut Hämeenlinnast muistin, ja sitte tuos linkist tarkensin sen luvun numeron...

Lähteet:
minagi.hybridi.net/minagi/wr...IB/fi7.txt

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 07.04.2009 - 22:33

kiitos :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 22:34

Tuosta voit tutustua tarinaan tarkemmin

www.pori.fi/kirjasto/e-kirja...ljesta.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 22:34

Pian seisoi kuorma valmiina pihalla, ja läksivät Simeoni ja Eero matkustamaan kohden Hämeenlinnaa, rattailla tynnöri rukiita ja kymmenen kannua viinaa, ja aisoissa vanha Valko. – Mutta pirtissä jatkettiin iloisesti pauhaavaa elämää, viinaa haarikasta keikautettiin, ja meni päivä päivän jäljessä. Meni jo viikko ja toistakin, mutta matkamiehiä kaupungista ei näkynyt, ei kuulunut, ja rupesivat veljet arvelemaan asiaa sinne, tänne. Ja heidän näin arvellessaan koitti viimein kymmenes päivä, mutta aina samalla tietämättömyyden tiellä viipyivät Simeoni ja Eero.

Lähteet:
wikipedia ja kymmenes luku

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.04.2009 - 22:34

Muuten missä luvussa sitten se impivaaran pirtti palaa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 22:35

Ai, jonin 13 hallitsee Aleksis Kiven veljekset...herkullinen kuvaus muuten Simeonista ja hänen saapasnahkatornistaan.

Kuvaus on tosiaan luvussa 10.

Lisätty: 07.04.2009 - 22:39

Kannattaa lukea itse koko kirja. Ei se ole kovin paksukaan. Mutta herkullinen kieli ja kuvaus. Ei ollenkaan alkeellinen teos vaikka Aleksis Kivi elinaika oli 1834-1872

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 23:02

Mars mars lukemaan sitä kirjaa,se kannattaa niinkuin lennu jo sanoi ja mää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 00:50

Missä luvussa he palaavat takaisin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 08:27

Luku 10.Simeoni ja Eero lähtevät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 09:48

nyt kyllä menee lapset, te jotka teette läksyjänne...niin ottakaapa kirjakäteen ja lukekaa läksynne..mitä hyötyä on kysellä täällä kaiki tehtävät ja kun koulussa on kokeet, niin ette varmaankaan saa läppäriä ja kysyä koetehtäviä napsussta, no mitäs kirjoita koelappuus, kun et osaa mitään.mieti sitä!!!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 10:00

Minkälaisia aikuisia tulee lapsista, jotka ovat tutustuneet Suomen kulttuurin helmiin vain Napsun kysymysten kautta? Kuvaamataiteisiinkin voi tutustua kysymällä täällä, miltä Gallen-Kallelan taulut näyttävät.