Liika lihavuus?

Onko liian lihava jos on alle 15 vuotias ja painaa n.65 kg? Kaverini on 11 vuotias ja painaa 65kg ja hänellä on polvien takana,olkapäissä ym sellasii liloi viivoi, mitäs ne on??? (Kysyn kamuni puolesta....)

Lisätty: 07.04.2009 - 17:20

KAVERINI PITUUS ON: 153CM

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.04.2009 - 17:23

Jaa-a... ei sun kaveri mun mielestä oo mitenkään "Lihava". Niistä liloista (Liiloista) viivoista en tosiaankaan tiedä...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.04.2009 - 17:19

Paino ja pituus kulkevat vähän käsi kädessä, eli kuinkas pitkä se 65 kiloinen oikein onkaan?

Lisätty: 07.04.2009 - 17:30

no sittentaitaa olla pikkasen yläkanttiin, mutta toisaalta kasvuiässä kehitytään kovin monella tavalla, niin etten nyt tästä hermostuisi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 17:23

Kaverisi pitäisi olla yli 160 pitkä ollakseen normaalipainoinen.
www.painoindeksi.org
Hänen painoindeksinsä on siis 27,8, joka on lievä ylipaino.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 17:25

Tottakai kasvurajat näkyy iholla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 17:29

Lievä ylipaino, mutta sinun iässäsi ei vielä haittaa. Syö rauhassa, kunhan et mässäile ruualla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.04.2009 - 17:41

Pyöreähkö ystäväsi on. Mutta jos se ei häntä itseään vaivaa, niin ei hätää. Kasvu jatkuu vielä ja sen myötä hoikistuukin. Ne lilat viivat saattaisivat olla ns. raskausarpia joita helposti syntyy kun paino nousee reilusti. Eivät ole vaarallisia, mutta jäävät kyllä iholle pysyvästi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 17:47

Ei hätää, liikuntaa ja iloa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 18:07

voit kannustaa häntä kanssasi liikumaan ja ette söis karkkia...tehkää jotain hauskaa, mistä hän saa liikuntaa...ei ole paha jos noin vähän on painoa liikaa, kun on nuori ja eläväinen niin ne tippuu pois, vähän vain katsoo mitä syö...ja tanssi on tosi kivaa liikuntaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 18:15

Liikuntaa minäkin suosittelisin.Kaverisi vielä kasvuiässä joten voi painokiin tasaantua.Ne liilat arvet ovat raskausarpia,jotka johtuu joko nopeasta kasvusta tai sit lihomisesta.Tsemppii kaverillesi!
:) Ja liikkumisen iloa! :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 18:32

hieman on ylipainoinen.. liikuntaa vaan paljon ja käske syömään terveellisesti ja jättämään herkut pois!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.04.2009 - 18:34

Mun mielestä noin lihavat näyttää oksettavilta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.04.2009 - 18:44

Ylipainoa on jonkun verran, mutta liikunnalla se lähtee. Ja ne lilat viivat on ihorepeämiä, tarkoittaa sitä, että on lihonut enemmän, kuin nahka antaa myöden. Ehkä teidän on tosissaan ruvettava liikkumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 19:19

tanssi on ihanaa ja kaloreita polttavaa liikuntaa,sitä harrastamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 23:45

Sipsit,limut,irtikset kokonaan pois ja liikkeeseen,jumpatkaa kimpassa,Minust on hälyttävää,jos lapsella on jo ihorepeämiä (raskausarpia).Valitettavasti jos on lihava lapsena on sitä myös aikuisena(yleensä).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 08:56

Pituus -100=ihannepaino.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 19:50

vähän yläkanttiin on indeksien mukaan, itse olin tuon ikäisenä samanpainoinen, tasoittui hyvin vanhetessa. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 22:06

No, kyllä on, jos asiaa kiertelemättä ajattelee. Kehokin siitä jo selvästi ilmoittaa, kun ihoon tulee venymäjälkiä. Ei hyvä. En ymmärrä, miksei lihavuuteen oikeesti puututa enemmän terveydenhuollon parissa, ja hyvä olisi lähipiirinsä ihmisistä muutenkin huolehtia myös ylipainon osalta. Vaarallinen ylipaino alkaa, kun vyötärön ympärys on naisella yli 80cm ja miehellä yli 90cm. Jos kaverisi vielä kasvaa pituutta, niin kilot varmaan osittain karisevatkin, mutta entä jos ei kasvakaan tai kasvu pysähtyy ylipainon takia??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2017 - 08:28

Moni kamppailee ylipainon kanssa, mutta nykyään onneksi apua ja tietoa on saatavilla paljon. Kysymys on vanha, mutta aina ajankohtainen. Kannattaa katsoa www.laihdutus.info siellä on paljon tietoa asiaan liittyen.