Tänään pongasin mustarastaan meidän pihalla;Hgin keskustassa.Mitä lintuja napsukaiset ovat ponganneet tänä keväänä?

Lisätty: 06.04.2009 - 20:57

Olen nähnyt Turun Saaristossa joutsenia,mukanaan edell.vuoden ruskea "lapsijoutsen",lokkeja ym.mutta tämän kevään muuttolintuja,ehkä?

Avainsanat: mustarastas linnut

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.04.2009 - 21:16

keskustassa kävellesäni lensi joutsenpariskunta päänipäältä ja mistäkö tiedän , että oli pariskunta, no siitä kun se akka joutsen räppätti koko ajan..ihan minnuu pakkas naurattaa, mutta pidättäydyin vain hymyileen, kun yksin käpyttelin en sitten kehdannut hirnua ääneen..jottei nyt ihan pöpix leimata...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.04.2009 - 20:51

näin eilen kaksi joutsenta lentämässä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 20:52

Ainakin puluja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 20:52

tänään hesan keskuspuistossa peipposet piti sellaista meteliä että korviin koski, toissapäivänä tästä 'löntysteli' yli kolme haikaraa ja onhan noita muitakin jo näkynyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 20:53

Mustarastas lauleskeli antennissani jo viime maanantaina aamuyöllä,johon nukahdin,sit oon nähny valkoposkihanhia,kurkia ja eri lokkeja (harmaa-,kala- ja naurulokkeja).

Lisätty: 06.04.2009 - 20:54

Nii ja joutsenia (kyhmy).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 20:57

Minä olen koko talven ruokkinut mustarastasta ja nyt sillä on kumppani ja ruokapaikalla tänään tekivät sitä, kanahaukka nappas pulun viime viikolla samasta ruokinta paikasta, mutta on noi hienommat kyyhkyt olleet 2 viikkoa täällä ja aamusta alkaa huutelu uhuu uhuu, muuten on noita tavallisia varpusia ja talitinttejä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 20:58

4.4. tuo sepelkyyhkypariskunta' rantautui takapihallemme, mustarastaist ollu koko talven, kanadanhanhien huutelut kuulin kans viikonloppuna, en tosin niit nähny ainoastaan kuulin, sit näit tikkoi, käpy/pikkutikka, nuot jo talvellakin, uusii muit en oo nähny, mut, kun tulee sen verran myöhään töist, nii ei kaikki ehi bongailla:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 20:59

Pari vuotta sitten asuessani Espoossa oli näitä mustarastaita pihassa ihan koko talven.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.04.2009 - 21:00

Kuu kiurusta kesään, puoli kuuta peipposesta. Vielä antavat odotuttaa kesää ja itseään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.04.2009 - 21:03

joutsenia on nähty, puluja, talitinttejä ja peipposenkin olen bongannut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.04.2009 - 21:23

Kaikki linnut mitä olen nähnyt, ovat olleet koko talven täällä. Ja aika paljon lajeja on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 21:26

Olen koko talven bongaillu noita musta rastaita täällä kanarialla, mutta hyvin on kun sinnekin on niitä eksynyt!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 01:39

Terassilla olen kuunnellut laululintusten sirkuttlua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 10:03

Mustarastas on vakivieras ja olen nähnyt jopa Kiurun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 11:14

Pikkutikka nakuttaa ahkerasti talonvierustan mäntyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 16:46

mustarastas ja sepelkyyhky ovat talvehtineet ja varanneet jo pesäpaikkansakin, peipposia tulee koko ajan lisää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 13:02

Joutsenet näin lauantaina,kun ajelimme Kristiinankaupunkiin ja kurjen huudon olen kuullut jo,mustarastaan ja peiponkin näin eilen,vaikka en oikeen usko kesän tulevan parissa viikossa,saapa nähdä.