Tekeekö raha ihmisen onnelliseksi?

Jos tekee niin miten se on mahdollista?

Lisätty: 06.04.2009 - 20:12

Miten pitkään kestää tavaroilla ostetun ihmisen onni?

Lisätty: 06.04.2009 - 20:15

Miten rahalla saatu rauha liittyy onneen?

Lisätty: 06.04.2009 - 20:34

Ei rahalla rakkautta saa sanoi vallesmanni käsi sydämellään, onkos tämä sitten onneen liittyvää?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 06.04.2009 - 20:19

Sinänsä raha tekee onnelliseksi kun ei tarvitse jokaista penniä venyttää, tai niska limassa tehdä ylimääräistä työtä että rahat riitäisi jokapäiväisiin menoihin. Ihmiset voivat paremmin kun ei ole paineita ja yhdessä olokin perheenkanssa on mahdollista. Voidaan harrastaa, matkustella jne.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.04.2009 - 20:07

se voi tehdä.. saat sellasia asioita/tavaroita mitä et muuten saisi.. toisaalta jotkut vois käyttää hyväksi tai levittää juoruja, joten siitä ei tulisi onnelliseksi..
kyllä mä ennemmin haluaisin olla rikas ku köyhä ja varmasti olisin onnellisempi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 20:10

Saattaa tehdäkin, mutta myös hyvin onnettomaksikin. Miljardöörit hyppivät ikkunasta jos sadan miljardin sijaan omaisuutta onkin enää vain 50 miljardia.
Siis pelkkä rahan puute ei tee onnettomaksi, vaan myös sen väheneminen.
Ihminen pysyy onnellisena, jos rikastuu koko ajan lisää?
Silloin kyllä tarvitaan asenteiden päivitystä.

Lisätty: 06.04.2009 - 20:22

Tavaroilla ostetun ihmisen onni kestää tutkimuksieni mukaan kymmenisen vuotta. :-(

Lähteet:
Yksityinen tutkimus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 20:11

Ei ehkä onnelliseksi, muttta rauhoittaa kummallisesti olotilaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.04.2009 - 20:12

Kyllä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 20:25

Ei raha onnelliseksi tee, mutta helpottaa elämää. Köyhyys ja rahattomuus ei ainakaan tee onnelliseksi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 20:26

Kyllä sillä voi olla vaikutusta, elämisen laatua voi parantaa ja sen myötä voi olla onnellisempi, ettei aina tarvitsisi rahasta murhettua jos sitä on liian vähän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 20:27

Ei pelkkä raha mutta sen tuomat mahdollisuudet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 20:28

ei tee, maailman rikkain mies sanoi, että antais kaikki pois jos sais terveytensä takaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 20:33

Raha ei tuo onnea, mutta luo olotilan joka hämmästyttävän paljon muistuttaa sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.04.2009 - 20:35

Tekee

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 20:38

Rauhoittaa,
kamala paniikki varmaan jos ei olis yhtään fyffee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 20:43

Rauhattoman mielen osaa ainakin osin psykiatri parantaa mutta kun se maksaa ja hunajaa! Siinäkin ovat rikkaat ja köyhät eri asemassa. Minusta sanonnan "raha ei tee onnelliseksi" on keksinyt ihminen, jolla sitä on aina ollut. Tarpeellinen määrä rahaa jokaisen käytettäväksi antaa yhtälaiset mahdollisuudet onneen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 20:50

Kyllä tottakai,saa matkustella yms vailla huolen häivää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 20:54

kyllä se minut tekisi vielä onnellisemmaksi kuin mitä nyt rahattomana olen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.04.2009 - 21:00

Raha tekee onnelliseksi jos ihmiseltä puuttuu perustarpeista osa. Siis ei pysty hankkimaan kaikkea normaalissa elämässä tarvittavaa asiaa. Kyllä sen jokainen köyhä tietää, että rahan mukana tulee onnellisuus myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 21:40

Sanotaan, ettei ihminen ainoastaan leivästä. Varmaan silloin tahdotaan korostaa ihmisen kokonaisvaltaisuutta. Jos menee tyhjällä vatsalla nukkumaan ja huoli huomisesta pääalusenaan niin silloin ei ole hyvä olla.

Raha ei tee ihmistä onnelliseksi eikä sen puoleen varattomuuskaan ole onni. Sanotaan, että jos saisimme meille kuuluvan määräosan leipää ja lempeä, niin olisi hyvä elää.

Niin, ja oppisimme olemaan haihattelematta. Ajamatta takaa virvatulta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 22:07

Jos vaan rahaa on tarpeeksi, se helpottaa elämää kummasti. Rikkaanakaan et voi onnea ostaa. Rauhan saat rahalla vatsallesi, muttet mielellesi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 08:30

Jossai n määrin,olen kuullut tämmösen ,on kivempi itkeä Rols Roysessa,kuin mossessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 08:58

kyllä se kummasti vaikuttaa, jos ei ole rahaa niin ei sitä mitään saa edes ostettua. ja kyllä se onnellisuus tulee myös siitä että on rahaa. jos ei ole niin aika apaattiseksi se vetää ihmis mielen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 10:17

Kyllä raha tärkeää on,mutta ei se välttämättä onnelliseksi tee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 19:49

Miten pitkään kestää tavaroilla ostetun ihmisen onni?

No mehän ollaan kerälijä metsästäjä kansaa, joten tavaroiden haaliminen on geeneissä.
Joten ei sillä taida olla mitään tekemistä onnellisuuden kanssa.

Miten rahalla saatu rauha liittyy onneen?

Raha rauhoittaa, ei tarvitse huolehtia pikku asioista.

Ei rahalla rakkautta saa sanoi vallesmanni käsi sydämellään, onkos tämä sitten onneen liittyvää?

Tää on taas luottamus kysymys, "rakkaus tulee rahan luokse". Ehkä sitä muutama epäonnistuneen ihmis-suhteen jälkeen alkaa laskea mitä hittoa tää kaikki mulle maksoi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 22:43

Ei minusta tee kokonaan, se voi olla yksi osa onnesta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 20:48

Ei tee, mutta kyllä se huomattavasti helpottaa.