Onko teillä hyviä tai huonoja kokemuksia työvoimakoulutuksesta?

Tarkoitan nyt työttömille tai työttömyysuhan alla oleville suunnattuja koulutuksia.

Minä olen itse ollut yhdellä kurssilla. Lähdin kurssille avoimin mielin ja panostin siihen paljon. Teoriaopetuksen taso kurssilla oli mielestäni ala-arvoista. Opettajan asiantuntemus oli kyseenalainen ja hän vaikutti välinpitämättömältä.

Harjoittelupaikassa, johon minut ohjattiin, kukaan ei opettanut minulle mitään, vaikka olin kiinnostunut ja vastaanottavainen. Minulla vain teetettiin vähäpätöisiä tylsiä pikku hommia. Pysyvää työpaikkaa ei yrityksestä löytynyt. Ei siellä mitään todellista tarvetta näyttänyt loppujen lopuksi palkalliselle lisä työntekijälle olevankaan...

Kannattaisiko näitä koulutuksia karttaa kuin ruttoa vai oliko minulla vain huonoa tuuria?

Avainsanat: työvoimakoulutus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.04.2009 - 18:46

Olen kuullut kertomuksia, että leijan lennätyskurssille Maaningalle olis tunkua? Että harkiten mitä ja missä on tarjolla ja onko siitä sinulle todella hyötyä?
Yleinen arvostus vähäistä, mikä on ehkä vaikuttanut hieman negatiivisesti hyvään asiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Eme
Vastattu: 06.04.2009 - 18:45

aika huonoja kokemuksia.. Samaa vikaa että kukaan opettanut mitään ja melko pikku turhia hommia annettiin.. Ei osata arvostaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.04.2009 - 18:57

Pelkästään positiivista kokemusta. Olen opiskellut nykyisen ammattini ja saanut lisäkoulutusta tähän työvoimakoulutuksena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.04.2009 - 19:56

Kurssit joilla olin täyttivät kyllä tehtävänsä, mutta ei työn saanti siitä helpottunut yhtään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 20:38

Silloin kun asia pohjautuu vapaaehtoisuuteen, on se hyvä juttu.
Osa ihmisistä pakotetaan mukaan ja silloin se opiskelu on yleensä myös sen mukaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 21:38

Huonoja kokemuksia, "koulu" (hyvin tunnettu kaupallinen) keräsi mahdollisimman paljon oppilaita aloitukseen, ilmeisesti se vaikuttaa valtiolta saatavaan rahaan. Sitten opettajien mielenkiinto opetukseen romahti ja melkein kehotettiin tai väheksymällä saatiin puolet lopettamaan kesken. Ei luvattua harjoittelupaikkaa, eikä yhteyksiä työnantajiin. Pääopettaja juoppo, muut eivät välittäneet.
Ehkä on olemassa parempiakin "kouluja" mutta en ole kuullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 22:23

Meidän kunnassa koulutustarjonta kurssilla oli ainakin laajaa ja kannustavaa viime syksynä, kun eräs tuttu kävi kurssin. Kurssiin hän oli yllättävän tyytyväinen. Työnhakemiseen kurssi ei vaikuttanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 01:44

Erittäin hyviä, järjestän niitä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 21:52

Ei hyviä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.05.2009 - 14:43

Onneksi ei ole kokemuksia , en ole koskaan ollut työtön... se on suuri onni. Juttuja olen kuullut noista kursseista , enimmäkseen negatiivisia.