Perhepäivähoito vai päiväkoti, kumman valitset/valitsit lapsellesi? Miksi?

Avainsanat: päivähoito

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.04.2009 - 14:51

Ensin olivat 3 vuotiaaksi perhepäivähoidossa ja sitten siirtyivät päiväkotiin, osa lapsenlapsistani on olleet äidin kanssa kotona kouluun menoon asti ja osa on ollut päiväkodissa pienestä pitäen, päiväkoti lapset ovat toimeliaampia ja sosiaalisempia ja keksivät hauskoja leikkejä, sitä en tiedä mikä on paras tapa lapsia hoitaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 06.04.2009 - 14:49

Se oli lastentarha siihen aikaan, kun lapseni siellä oli. Valitsin sen ihan taloudellisista seikoista johtuen. Perhepäivähoito maksoi silloin maltaita, mutta kunnallinen lastentarha mahtui minunkin budjettiini.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 15:13

Kotihoito koko ajan. Ensin vaimo, sitten minä. Valinta ei tosin ollut vapaaehtoinen, vaan piiitkä sairasloma. Mikäs siinä oli sairastaessa, kun ei tarvinnut olla yksin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.04.2009 - 15:33

päiväkoti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 15:41

Lastentarha se oli meilläkin,aikoinaan,Sinne pentu aamulla muiden joukkoon pihalle ja illalla duunin jälkeen muiden joukosta pois.Viihtyi mainiosti,ei mitään negatiivista,paitsi kerran olivat letittäneet pitkähköt hiukset(poikalapsi)ja voin kuvitella,että nauraneetkin tädit hänelle ;-(.Siitä en tykännyt,ilmoitinkin asiasta,mutta muuten pieni,kiva paikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 15:49

Hoito ihan omassa kodissa.
Itse olen ollut päiväkodissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 16:05

Olen itse hoitanut omat lapseni. en ole koskaan vienyt vieraan hoitoon. mutta jos olis ollut pakko niin perhepäivähoito minun mielestäni olis ollut sopiva hoito sillon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 16:06

valitsisin perhepäivähoidon, ku siellä ei oo niin paljon lapsia.. mut isompana laittaisin päiväkotiin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 16:49

tyttäreni vie nyt sisarukset selaiseen päiväpaikkaan jossa he saavat olla samassa, eikä eroteta, kuin silloin kun vein heidät tarhaan,missä oli isot ja pienet erikseen, nyt nämä saavat olla yhdessä päivälläkin, joka on hyvä asia minusta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.04.2009 - 17:20

Perhepäivähoidossa saattais olla rauhallisempaa ja "kotoisampaa".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 17:53

Molempia käytin, tarjonta ja saatavuus ratkaisi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 18:07

perhepäivähoito vois olla ehkä parempi, vähemmän lapsia, vähemmän sairauksia, ainakin yleensä, ja muutenkin :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 18:35

itse olin perhepäivä hoidossa muutamassa paikassa. päiväkodeissa olen ollut työharjoittelussa..hmm jos lapsia siunaantuu ja olen töissä niin varmaan valitsen taloudellisesti halvemman vaihtoehdon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 18:55

Eka oli aluksi perhepäivähoidossa, siirtyi siten eskarivuonna tarhaan, muut suoraan tarhaan, 1v4kk ja 2v2kk, kiva kun ryhmässä samanikäsiä samassa kehitysvaiheessa, haasteet yhteisiä, sosiaalinen kanssakäyminen ja ryhmäkäyttäytyminen harjaantuu, ikää vastaavaa toimintaa kuitenkin yksilölliset piirteet huomioiden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 22:52

Perhepäivähoito, koska siellä on vähemmän lapsia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2009 - 11:30

Päiväkoti, pätevät hoitajat, toimintaa ja kasvatusta. Paljon hoitajia ja paljon lapsia, joten ei haittaa, vaikkei jonkun kanssa synkkaisikaan. Perhepäivähoidossa taas on yksi ja sama aikuinen, ja kuinkas sitten käy, jos ei systeemi toimikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 20:32

hyviä kokemuksia kummastakin vaihtoehdosta, monen moiset olosuhteet vaikuttaa valintaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2009 - 22:30

Omat pienokaiset hoidettin kotona.

Pojan perheen lapset vietiin päiväkotiin. .

Pidän plussanpuolella kuitenkin ammatti-ihmisiä ja sitä valtavaa virikkeitten ja laulujen määrää, jolla he ohjasivat näitä lapsia.

Lähteet:
ylpeä mummi päiväkodin kevätjuhlassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2009 - 19:34

Jos tälläisiä vielä tarvitsisi miettiä,en ainakaan isoon kunnalliseen päiväkotiin(työskenneltyäni sellaisessa),perhepäivä hoitoon jos tuntisin perheen hyvin(huonoja kokemuksia,toiseksi nuorinman poikani kallo murtui,hoitajan mies juovuksissa).
Yksityiseen päiväkotiin,jonka ideologia olisi mahdollisimman lähellä omaa elämänkatsomustani.
Näillä mentäisiin,näin jo mamman näkökulmasta.
Lapsia 7 ja lastenlapsia 4