Missä maanosassa Israel sijaitsee?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.04.2009 - 13:10

Maantieteellisesti Aasiaan, mutta Israelin sallitaan osallistua Euroopan sisäisiin kilpailuihin, kuten Euroviisuihin ja Euroopan mestaruuskilpailuihin eri urheilumuodoissa, koska Lähi-idän naapurimaiden kanssa kisailu käydään etupäässä vain sotilaslajeissa.

Kysyjän kommentti

Näin se etenee Israelin kanssa. Milloinkohan hakenee EU:n jäsenyyttä?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.04.2009 - 12:56

Israel kuuluu Aasiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 12:57

Se osallistuu eurovisio laulukilpailuihin ,tällä oletuksella,Eurooppaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 13:01

Israel kuuluu Aasiaan, joka on pinta-alaltaan ja asukasluvultaan suurin maanosa. Israel sijaitsee Välimeren itärannikolla Lähi-idässä ja se käsittää suurimman osan ent. Palestiinasta. Lähi-itään luetaan Turkki, Kypros, Syyria, Libanon, Israel, Jordania ja Arabian niemimaa, toisinaan myös Irak ja Egypti.

Lähteet:
igs.kirjastot.fi/iGS/kysymyk...ord=Syyria

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 14:18

AASIA

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 14:34

kyllä se on aasialainen maa,myöskin käytökseltään,ei ole länsimaista sivistystä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 16:21

Tää on kierullinen kysymys, sillä israel on monessa euroopan jutuissa mukana, vaikka maantieteellisesti kuuluukin ns. lähi itään ja miksi sitä sitten kutsutaan taas muulla nimellä, kait on arabialainen valtio????

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.04.2009 - 17:21

Aasia! ::D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 18:15

aasiassa israel sijaitsee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 20:01

Israel:

Lähi-itä eli Länsi-Aasia on lähimpänä Eurooppaa sijaitseva Aasian osa, johon lasketaan yleensä myös Egypti Afrikassa ja joskus kaikki Pohjois-Afrikan arabivaltiot.

fi.wikipedia.org/wiki/L%C3%A...i-it%C3%A4