Minkälainen voima on 1ricteri asteikolla .Vaikka hevosvoimissa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.04.2009 - 11:52

Alle 2 ricterin järistystä ei ole havaittavissa ilman mittaria. (Wikipedia). Koetin etsiä pikaisesti kilowattilukemia, mutta epäilen että tätä ei ole määritelty niin tarkasti. Järistyskäyrä kertoo järistyksen voimakkuuden, mutta voima riippuu myös tarkkailupisteen asemasta. Suoranaisesti tätä ei voi muuttaa hevosvoimiksi tai kilowateiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.04.2009 - 13:06

Yksi richteri vastaa jo tajutonta määrää hevosvoimia, sillä mannerlaatat eivät liiku aivan muutaman hevosen vetämänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 13:20

Richterin asteikolla mitataan maanjäristyksen voimaa.

Ohessa tietoa asteikosta.

fi.wikipedia.org/wiki/Richte...n_asteikko

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 13:40

Richterin asteikko on logaritminen, yhden Richterin muutos vastaa energian 31,6-kertaistumista (neliöjuuri 1000:sta) ja kahden Richterin muutos energian 1000-kertaistumista.
Italiassa tapahtuneessa 6,3 Richterin järistyksessä vapautui energiaa n. 11,8 PJ (11,8 + 15 nollaa). en.wikipedia.org/wiki/Richte...tude_scale
Suomen ydinvoimaloiden kapasiteetti on 2671 MW.
fi.wikipedia.org/wiki/S%C3%A...6ntuotanto
Koska energia on teho kerrattuna ajalla (J=Ws), saadaan, että Suomen ydinvoimaloissa olisi kyseinen energiamäärä voitu tehdä 4,43 miljoonassa sekunnissa eli n. 51 vuorokaudessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.04.2009 - 17:56

Italian maanjäristyksessä kuolleiden määrä on noussut jo lähes sataan, kertoo Italian uutistoimisto Ansa.