Onko kukaan joutunut kärsimään läheisen itsemurhasta???

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 06.04.2009 - 11:02

Henkisesti olen joutunut kärsimään. Olin 10 -vuotias kun rakas serkkuni poistui vain 16 vuotiaana ja isänsä joka oli kummisetäni n. 10 vuotta myöhemmin. Oma veljeni poistui 29 vuotiaana. Kukaan ei jättänyt meille viestiä lähdöstään.

Lisätty: 06.04.2009 - 11:05

Raskain mielin lisään vielä tämän: oma poikani menehtyi näihin aikoihin hämärissä olosuhteissa vain vähän yli 20 vuotiaana. Ja vaikka aikaa on kulunut toistakymmentä vuotta, niin itken nytkin kun tästä kerron.

Kysyjän kommentti

Otan osaa suruusi..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.04.2009 - 10:22

en ja toivon todella , etten vain joutuisikaan, kun muutenkin on tuskallista menettää läheisiään, ihan sairaudenkin vuoksi......

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 10:32

Ystävättäreni poika 27v. ripustautui narun jatkoksi välien mennessä poikki tyttöystävänsä kanssa.
Kukaan ei huomannut , ei ehtinyt huomata pojan tuskaa, tapahtui niin pian eron jälkeen, eikä voinut kuvitellakkaan että niin voisi tapahtua. Ulospäin näytti selviytyvän erosta.
Se oli aivan sanoinkuvaamattoman järkyttävää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 10:38

En ole jutunut kokemaan mitään niin järkyttävää. Toivottavasti en joutus koskaan kokemaan sellaista. Mutta aina voi olla mahdollista vaikka ei haluis kokevan tälläistä ikävää juttua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 10:47

Toivottavasti kohdalleni ei sellaista tapahtuisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.04.2009 - 11:07

Onneksi ei ole niin järkyttävää asiaa tapahtunut perhepiirissä. Vaatii varmasti yli-inhimilliset kyvyt selvitä sellaisesta järkytyksestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 11:09

En ole joutunut kokemaan mitään niin järkyttävää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 11:15

En ole joutunut onneksi ei ole niin järkyttävää asiaa tapahtunut perhepiirissä. Vaatii varmasti yli-inhimilliset kyvyt selvitä sellaisesta järkytyksestä.ihan samanlainen vastaus ,kun tuossa tlempänä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 11:16

En aivan läheisten. Siskoni luokkalainen riisti hengen itseltään traagisella tavalla. Kävin pikkutyttönä heillä joskus kylässä, mutta tapahtuman jälkeen en ilennyt käydä, annoin surra rauhassa, koska en ollut ihan niin läheinen.

Toinen kaveri lähti tuonelan tuville vahingossa. Joskin hän oli rankuttanut haluavansa kuolla monta aikaa, jolloin totesin että näin Jumala oli sen sittenkin tarkoittanut. Hän pääsi elämästä pois kuten oli odottanutkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 11:52

en onneksi.. enkä toiv joudukkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 12:06

Kyllä.Rakas läheiseni riisti hengen itseltään.Aikaa siitä on jo kymmenisen vuotta,mutta lähes päivittäin asia käy mielessä.Nyt kuitenkin sitä voi jo käsitellä ja ajatella itkemättä,mutta toipuminen on ollut pitkä prosessi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 12:07

olen kokenut,ei toivu koskaan,ikuinen muisto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 12:32

Vuosien itsetuhoisen elämän päätteeksi nuoruudessani ystäväni sitten päätyi lääkeviina kombinaatioon suisiditarkoituksessa. Puolitajuttomana aspiroi oksennustaan ja tukehtui. Sai mitä halusi. Hällä tämä elämäntuska oli todella kova, apuakin haki ja annettiin ammattitaholtakin, mutta ei saanut pahaa oloaan helpottumaan. Lopulta sai rauhan. Hirveää jälkeen jääneille, ei voi ymmärtää koskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 13:16

Olen kokenut. toivottavasti en koe enempää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 14:28

Toistaiseksi en.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 14:32

Valitettavasti olen,yks hyvä koulukaveri teki sen vuosia vuosia sit,mutta silti ikävä jää.Veljen kavereista muutama ihminen teki myös itsarin nuoruudessani. :((

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.04.2009 - 15:08

Jepp, eräs sukulainen sanoi ittensä irti kaikesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 15:58

en oo , onneksi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.04.2009 - 17:28

en onneksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 00:34

Ei läheinen, mutta useampi jonka olen tuntenut. Sekin aivan kamalaa.
Pahin taisi olla kuitenkin sellaisen yritys dynamiitilla. Mustasukkainen mies aikoi viedä kummatkin mennessään. Jäi itse täysin rammaksi ja nainen henkisesti, kunhan oli ensin parantunut omista hurjista vammoistaan. Aivan käsittämätöntä, että kumpikin jäi henkiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 20:49

Ei aivan läheinen, mutta silti tuttu. Järkyttävää.