Lajitteletko/lajitellaanko perheessäsi jätteet eli roskat?

eri jätteitä ovat mm. bio-, seka-, palava-, paperi-, ongelma-, kartonki-, lasijäte

Avainsanat: jätteet lajittelu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.04.2009 - 19:49

Kyllä lajitellaan ja tyttöystäväni ( silkkiterrieri ) jätökset kerään myös kadulta roskiin!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.04.2009 - 19:52

kyllä, tonti perältä löytyy laatikot:

bio-, seka-, palava-, paperi-, metalli-, kartonki-, lasijäte

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 20:05

Kyllä vaan. Kaikki jäte lajitellaan. Listaan lisään vielä metallin, kuten purkkien kannet ym.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 20:06

Lajittelen kierrätyspaperit ja muut roskat. Siinä se. Kaatopaikalle menevä jäte kun kaikki kipataan kuitenkin samalle lavalle. Ei taida tällaista jätteiden lajitteluvimmaa olla muualla tällä maapallolla kuin Suomessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 20:10

Sekajätteet - maito/mehutölkit - biojäte - lasit - lehdet - patterit yms., muita ei muistaakseni, kun ei enempää jäte/keräyspisteitä lähellä (tie edes mis lähin oiskaan), pahvit haluaisin kans lajitella, mut ei onnaa täs taloyhtiös...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 20:15

sekajäte hakee 1kert. kk jäteauto..poltettavat poltamme, ja komppariin kaikki sinnekuuluva, lehdet ja pahvit ja lasit, viedään kauppa matkalla niiden osoittamaan paikkaan ja tyhjät pullot kauppaan..joten kyllä lajitellaan ja siitä tulee , myöskin säästöä...kun ei tarvitse roskisauton käydä niin usein..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 20:16

Juu tottakai.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 20:21

kyllä. meillä on itse asiassa vissiin 4 roskista.. eli sekajäte, sit poltettavat roskat, komposti ja sit sellanen mihin laitetaan pelkkää muovia.. ja tietenkin lehdet viedään kierrätykseen... ja tölkit lajitellaan myös

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 20:24

no ei :( 3kilsan päässä lähin lajittelupaikka, eikä oo autoo... eikä taloyhtiös oo ku sekajäte ja papaerinkeräys laatikot :/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 20:33

Kyllä lajitellaan. Täälläpäin on hyvät lajittelupisteet lähellä.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 20:48

Ilman muuta kaikki mitä voi
bio- biopussissa, seka-, paperi-, kartonki- ja nestepakkaukset, lasijäte kirkas / tumma, peltipurkit metalliromuun, ongelma- elektroniikka ja sähköromut jäteasemalle.
palava- energiajätettä ei täällä ikävä kyllä kerätä erikseen, kun ei vielä ole polttolaitosta. vaikka suurin osa sekajätteestä olisi poltettavia muovi- ym pakkauksia.

Lisätty: 06.04.2009 - 12:27

Huomatkaa, että esim. kissanhiekkaa ei pitäisi laittaa biojätteeseen vaan sekajätteeseen.
Biojätteeseen EI SAA LAITTAA:
- tavallista mineraalipohjaista kissanhiekkaa > sekajätteeseen
- kissan- tai koiran jätöksiä > sekajätteeseen
www.ytv.fi/FIN/jatehuolto/la...iojate.htm
Katso myös:
images.google.com/images?q=b...p;ct=title

Lähteet:

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 20:54

Kyllä viisi lokeroa vakio+ erikoiset

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 20:58

Kyllä lajitellaan. Kompostointi on sydäntäni lähellä puutarhani takia. Ja kun lajitteluun tottuu siitä tulee toinen luonto ja itsestään selvyys, joka ei vaadi edes ajattelua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 21:34

Jep.Paperi omaan laatikkoon,pahvi/kartonki omaansa,sekajäte omaansa,bio omaansa (kissan hiekka astian puhistan bio pussiin),tyhjät paristot oottaa millo otan ne mukaa kauppaa et pääsevät omaan keräyspisteeseensä ja lasipurkit oottelee,et vienkö keräyksee vai keksinkö niihi jotai laitettavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 21:38

Kyllä yritän parhaan osaamiseni mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 21:42

Viemme metallin, lasin ja muovit kierrätettäväksi. Paperi palaa saunan uunissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 21:54

Erittäin pikkutarkasti kaikki mahdollinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 22:05

Lajitellaan biot erikseen ja muut erikseen,hesarit joko naapurille kissan silpuiksi tai paperiroskikseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 22:10

Kyllähän jätelaki niin edellyttää, mutta! Kerrostalomme roskapömpelissä vain sekajäte ja biojätelootat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 22:13

Kyllä lajitellaan kaikki jäte.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 22:26

Kyllä lajitellaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.04.2009 - 22:38

Lajittelen vain ne joihin löytyy jäteastia jätekatoksesta. Ja niitä ei tosiaankaan ole montaa. Biojäte, sekajäte, ja paperi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 00:28

pikkuhiljaa alkaa tottua tähän seitsemän sortin lajitteluun, eli kyllä tehdään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 01:46

Kyllä. Parantamisen varaa toki olisi. Pitäisi minimoida kulutusta vielä lisää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 06:04

Kyllä meillä lajitellaan kaikki roskat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 10:50

Kyllä meillä lajitellaan kaikki jätteet. Paperit paperi kierrätykseen. biojäte erikseen, lasit,ym.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 11:19

Meillä ei ole taloyhtiössä vielä edetty niin pitkälle,että pystyisin lajittelemaan muun kuin jätepaperin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.04.2009 - 15:14

Lajitellaan juu meillä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 22:09

Kyllä, niin hyvin kuin se ihmisvoimin on mahdollista :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2009 - 22:17

Kyllä se on jo tavaksi tullut ja nyt mahdollistakin kun noita erisortin astioita on jo kiitettävästi lähistöllä