Lyhyesti mitä eroa on analogisella ja digitaallisella laitteilla? Sekä mikä on IDE-liitäntä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.04.2009 - 15:47

IDE-liitäntä on rinnakkaisväylä, johon voidaan liittää kaksi laitetta.
Analogisen ja digitaalisen ero on yksinkertaistaen siinä, että analoginen on jatkumollista ja portaatonta ja digitaalinen paloiteltua ja numeerista.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 05.04.2009 - 15:47

Toimintaperiaate on erona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 15:52

IDE-liitäntä on rinnakkaisväylä, johon voidaan liittää kaksi laitetta. it07laitteistot.wikispaces.c...D_DVDasema

Analogisessa informaationsiirrossa signaali vastaa arvoiltaan suoraan sitä dataa, joka siirretään. Digitaalisessa informaationsiirrossa tehdään ensin analoginen-digitaalinen (eli AD) -muunnos ja varsinainen signaali koostuu dataa kuvaavista numeerisista arvoista.

lue tuolta enemmän fi.wikipedia.org/wiki/Analogisuus

Digitaalisuus on tiedon syöttämisessä, käsittelyssä, siirrossa, tallennuksessa ja esittämisessä käytettävä menetelmä, jossa tieto esitetään täsmällisinä arvoina, joita on rajallinen määrä.

fi.wikipedia.org/wiki/Digitaalisuus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 15:56

Analoginen ja digitaalinen ovat toistensa vastakohtia. Esimerkiksi analogiset lähetykset Tv:ssä ovat loppuneet noin. pari vuotta sitten v. 2007, jonka digitaaliset lähetykset ovat korvanneet. IDE-liitäntä on kiintolevyjen ja optisten asemien liittämiseen tarkoitettu liitäntäväylä. Esimerkiksi CD- ja DVD-asemien liittämiseen tarkoitettu liitäntäväylä. Se on tarkoitettu liittämään saman standardin mukaan eri laitevalmistajien laitteet yhteen ns. yhteensopivuus standardi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 17:19

Analogisessa teet työt itse,digitaalinen hoitaa hommat puolestasi.IDE-liitäntä,kuten aiemmin mainittu on.