mikä paperi on certificate de conformite.tarvitaan mp:rekisteröinnissä.tuotu Belgiasta
Ilmoita asiaton kysymys
Vastaukset
Käyttäjien valitsema paras vastaus
CoC on vaatimustenmukaisuustodistus. Valmistaja itse vakuuttaa, että prätkä täyttää kaikki sitä koskevat eurooppalaiset vaatimukset ja merkitsee siitä hyvästä pyörän runkoon ns. E-merkinnän (e-alkuisen numeronsarjan). Tästä numerosarjasta katsastuskonttori voi tarkistaa, että prätkä on vaatimustenmukainen. Jos merkintää ei ole, tai prätkä on ennen vuotta 1998 tehty tai kasastuskonttori ei muuten voi varmistua, onko prätkä vaatimustenmukainen, on prätkän maahantuonut (eli sinä) velvollinen osoittamaan vaatimustenmukaisuuden eli käytännössä hankkimaan CoC-paperin. Yleisimmistä prätkämalleista nuo asiat yleensä selviävät ilman CoC:n hankkimista, mutta jos kyseessä on alunperin vain USAn tai Aasian markkinoille tarkoitettu malli, niin asia voi olla toinen.
Ilmoita asiaton vastaus
Muut vastaukset
Vastaavuustodistus, vaatimustenmukaisuustodistus. Olisiko aitoustodistus ehkä parempi sana.
Ilmoita asiaton vastaus
Se on todistus siitä, että ko. tuote täyttää EU:n yhdenmukaisuusvaatimukset.
Ilmoita asiaton vastaus
Aitoustodistus,joka täyttää kaikki sille asetetut vaatimukset.
Ilmoita asiaton vastaus
EY-tyyppihyväksyntä, joka on voimassa kaikissa jäsenvaltioissa, on menettely, jolla jäsenvaltio vahvistaa, että ajoneuvotyyppi on eurooppalaisten turvallisuus- ja ympäristönsuojelunormien mukainen. Menettelyn piiriin kuuluvat vuonna 1996 tai sen jälkeen hyväksytyt henkilöautot, toukokuussa 2003 tai sen jälkeen hyväksytyt moottoripyörät ja vuonna 2005 tai sen jälkeen hyväksytyt traktorit.
Kun EY-tyyppihyväksyntä on hallussa, auton valmistaja antaa EY-vaatimustenmukaisuustodistuksen. Todistus osoittaa, että ajoneuvo on valmistettu hyväksytyn ajoneuvotyypin mukaisesti. Todistuksen on oltava jokaisen uuden EY-tyyppihyväksytyn ajoneuvon mukana.
Ajoneuvoilta, joita EY-tyyppihyväksyntä ei koske, voidaan vastaanottavassa jäsenvaltiossa vaatia kansallinen hyväksyntä, ennen kuin se voidaan rekisteröidä. Tämä kansallinen hyväksyntä voi olla yksittäishyväksyntä (erityisesti yksittäin kolmansista maista tuotavat autot) tai tyyppihyväksyntä (yksi ajoneuvoluokka).
Kansalliset tyyppihyväksyntä- ja yksittäishyväksyntämenettelyt eivät kuulu EY-lainsäädännön piiriin. Sellaisten kansallisten hyväksyntämenettelyjen, joita sovelletaan moottoriajoneuvoihin, joilla on jo toisen jäsenvaltion myöntämä kansallinen hyväksyntä tai jotka on jo aiemmin rekisteröity toisessa jäsenvaltiossa, on kuitenkin oltava tavaroiden vapaata liikkuvuutta koskevien sääntöjen mukainen.
Eiköhän tuossa ole tyhmemmällekin katsastajalle sanottu SELKOKIELELLÄ. Elikä, jos pyörä on jo rekisteröity eu-maassa, niin ei muuta kuin kilpiin vaan.
as
Lähteet:
europa.eu/scadplus/leg/fi/lv...l24283.htm
Ilmoita asiaton vastaus
Vastaa kysymykseen
Rekisteröidy vastataksesi kysymykseen. Rekisteröityminen on nopeaa ja helppoa!Rekisteröidy
Oletko jo rekisteröitynyt? Kirjaudu sisään
Ohjeita vastaajalle
- Vastaa esitettyyn kysymykseen.
- Kysy itseltäsi: "Auttaisiko vastaukseni kysyjää?"
Jätä vastaamatta, jos vastaus tuohon kysymykseen on "ei". - Noudata Napsun sääntöjä.
- Pyri antamaan selkeitä ja perusteellisia vastauksia.
- Älä oleta, että kysyjä tietää kysymyksen aiheesta yhtä paljon kuin sinä.
- Kirjoita itse omat vastauksesi. Viittaa lähteeseen, kun lainaat tekstiä.
- Voit antaa kysyjälle vinkkejä vastauksen löytämiseen, vaikka et itse tietäisikään suoraa vastausta kysymykseen.