Kaikkea sitä kysyykin?

Kuka tietää miksi pubeissa ei saa ostettua kaljaa ns. mittakupilla, jos vaikka ostaisi 2 cl, kun saahan sitä viinakin centeissä. Minun käsityksen mukaan olut on alkoholia myös. Nythän on niin jos esim. haluaa olutta joutuu ostamaan koko pullon, onko se kenties pakkomyyntiä.

Lisätty: 05.04.2009 - 15:14

Kuulehan ssatu, nyt sulla ei oikein niinku menny jakeluun tämä kysymys. sori.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.04.2009 - 14:29

Mielenkiintoinen kysymys mutta et kai nyt sentään 2cl:aa? Mukitolkulla ja kaksin käsin. Tuossa on kyllä aika selkeä epäkohta=pakkomyyntiä. Ei kai hanassa ole säätöä niin pienelle annokselle (ehkä menekki olisi varsin pieni) ja mitalla mitaten mitä sille lopulle tehdään ettei väljähdy.Tietysti sen voisi antaa kaupanpäälle.

Lähteet:
Pohdiskelua

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.04.2009 - 14:34

Jo vain saat juoda siitä pullosta 2 cl tai tuopista, ja jättää kaverille loput.
Oluen mitat ja mittayksiköt ovat mitä ovat, ja kuka nyt menisi juomaan olutnokkoa pubiin.
Mutta huom:
Brittipubit saavat uuden olutmitan
Pubeissa hyvin viihtyvillä briteillä on pian mahdollisuus ostaa tiskiltä olutta aivan uudessa mitassa. Mullistava uutuus on kaksi kolmasosaa pintistä.
Siis kannattaa mennä Britteihin ;)

Lisätty: 05.04.2009 - 15:52

Senverran on tullut olutta laskettua tiskin takana hanasta tai kaadettua pullosta asiakkaan lasiin, jos olisit tullut silloin asiakkaakseni, ja pyytänyt laskemaan 2cl olutta hanasta, olisin sanonut että et kuulu pubin liikeideaan , ja toivottanut tervetulleeksi joku toinen kerta ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 14:46

miksi sitä olutta pitää ylipäätään ostaa?! ja jos kerta ostaa niin eiköhän pysty koko pullon juomaan.. ymmärrän kyllä sun näkökulmankin, aika typerää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 14:47

niin , miksei sitä olutta tosiaankin vois ostaa esim, dl kerralla, luullis sen olevan helppoa laittaa siihen koneeseen vain stoppari, kun on dl tai puoli täynnä...hm..miettii..ettei tarvitse ostaa koko tuoppia ja väkisin sitä juoda, jos ei tosiaankaan tee mieli, kuin 1 dl tai 0.5 dl....mut cl olutta .....?.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.04.2009 - 14:55

Enpä osaa vastata, mutta aatteleppa nyt, kumpi ompi parempi? Hirvittävään janoon heitellä kaksin käsin 2 cl:n kaljakrokeja ja välillä odotella että baarityöntekijä kerkiää niitä täyttämään, vai ryystää tuopista tai pullosta sen mitä nielu imee.

Lisätty: 05.04.2009 - 15:06

Tuli vaan mieleeni, ettei maalata piruja seinille. Holhouksen alaisina kun ollaan, niin kyllä ne kohta sen keksii. Saadaan ihmiset raitistumaan ja kun asetetaan vielä kapakoihin korttisysteemi, että kun kymmenen leimaa täynnä, niin tervetuloa huomenna uudestaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 15:14

Menisi varmaan turhan vaikeaksi pubien kannalta, ja muita tuon mitan ostajia ei kuitenkaan sinun lisäksesi olisi, luulisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 15:56

Toivottavasti tuosta ei nyt tehdä lakialoitetta - alkoholin anniskelusta ja alkoholipolitiikasta on suomessa tehty melkeinpä tiedettä. - Ja katsokaa mihin se on johtanut.... xD Varmaan aika hyvä ratkaisu ottaa huikka siitä pienestä ja jättää loput tiskille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 16:42

Turhaa liruttelua, ei ole mikään synti jättä juomatta loppuja jos 1/3 on liian paljon.

(eikä se pikarillinen tulisi yhtään sen halvemmaksikaa)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 16:52

Pullossa kaljaa on saman verran alkoholia kun 40 cl kirkasta. Jos haluaa juoda olutta ilman että alkoholi nousee hattuun, voi ostaa alkoholitonta, jos sitä on tarjolla, tai ykköstä sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 17:48

Olen ostanut Helsingistä 2dl kokoisia olutmukeja.
En tiedä onko niitä enää, mutta vuosituhannen alussa oli varmasti.
Siis hanasta sai 2dl "tuoppeja", kiireiselle pikkujanoon mainostivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 18:13

Kyllähän noilla 2 dl kaljapikareilla saa hienostella ainakin Pariisin ja Wienin kahviloissa, varmaan muuallakin keski Euroopassa), mutta eiköhän meille riitä perinteiset kansalliset annosastiat.

Seitsemässä veljeksessä Eero rallattelee jouluna:

Iloitkaat ja riemuitkaat,
Nyt on meillä joulu;
Nyt on oltta ammeet täynnä,
Haarikat ja kiulut;
Ammeet täynnä, ammeet täynnä,
Haarikat ja kiulut!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 18:17

chumba;pitää paikkansa,mulla "hämärä"mielikuva ns.Pariisilaisesta tuopista,joka olisis ollut 2dl,sitä sai ainakin ravintokakoulu Perhon baarissa,mutta vuotta en muista.Itselle passais pikku olut,tuntuu toivottomalta olla nokan edessä puolen litran ämpäri,vaikka sitä ei joisi kuin kolmanneksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 21:34

Aika selkeää pakko myyntiä selvästi! Ostaa nyt kokonainen pullo ja juoda se kerralla tyhjäksi? Yks kaveri sano kerran vaimolleen, kun se sille aina nalkutti kaljan juonnista....että noinko monta pulloa sitä taas on juotu.....lauantai iltana? Kaveri sanoi vaimolleen: - tehdään sellanen sopimus, että yks pullo vaan illassa ja vaimo tietenkin suostu. No seuraavana lauantaina kaverilla olikin vain yks pullo, mutta kun oli Lahden A:n juhlavuoden kunniaksi tehty isoja litran pulloja ( vuosi 1984) ja kaveri tietysti ostanut niitä koko korillisen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 22:02

Siinäpä vasta idea =) olutpulloihi samanlaiset korkit ku viinapullois,sit vaa listoille esim.karhu shot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 23:57

Paree dekalitra kuin desilitra.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.04.2009 - 15:23

ei ole hyvä idea