iso- vai minitomaatti?

musta ne ainakin maistuu eriltä.. minitomaatit on parempia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.04.2009 - 09:30

kirsikkatomaatit on hyviä naposteltavia ja helppo työstää salaattiin

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.04.2009 - 22:00

mineissäkin on monen makuisia, mutta ne hyvät on tosi hyviä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.04.2009 - 22:03

Molemmat ovat yhtä hyviä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 22:14

Minä kasvatan harrastukseni vuoksi tomaattejakin, ihan luomu sellaisia, minitomaattia on monenlaista, tällä leveysasteella menestyy vaan yksi, en nyt muista lajiketta mutta kyllä se maukas on, samatenkun normaalitomaatit ne ovat tosi herkullisia. Ero kaupan tomaattiin on huomattavasti parempi, johtuu kun ei ole tehtaan lannoitteita.

Lähteet:
Omat kasvatit

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.04.2009 - 22:20

Ehdottomasti minitomaatti, kun sitä nyt kysyttiin. Paljon maukkaampia kuin nämä perinteiset tomaatit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 22:30

Kotimaiset tomaatit on maukkaita, pidän myöskin kirsikkatomaateista.Käteviä käsitelläkin.Ainoastaan espanjalaiset tomaatit ovat ostokiellossa, vaikka ovatkin huokeampia,niitä on tuhlausta hankkia.Kerrassaan mauttomia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 22:34

Tykkään tosi paljon kaikista tomaateista,mutta tällä hetkellä olen erityisen ihastunut miniluumutomaatteihin.Lapsikin pitää niistä:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 22:52

Pitkulaisista luumutomaateista olen saanut hyviä syötäväkseni. Olivat muistaakseni Pirkan. Keltaiset minitomaatit olivat kiva kokemus mutta pitkän päälle suosin kyllä normaalikokoisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 22:57

miumaumikkon kanssa onkin yhteinen harrastus, minäkin kasvatan tomaatteja , todella minimaallisessa tarhassa, muta ovat kyllä todella hyviä..itse en paljoa voi syödä tompsui, mutta mieheni kehuu niitä maailmanparhaiksi...en nyt osaa muuta sanoa, kuin kokeilkaa omaa pientä tomaatti tarhaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 23:21

Välillä nyt täällä suomessa minitomaatit olivat halvempia ja maukkaampia kun isommat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 00:18

Terttutomaatit,mistä ikinä ovatkaan ovat miunmaunmukkaan,aina maukkaita,kauniita katsella ja käsitellä salaatin rakentamisessa tai minkä tahansa ruuan. Pitäis alkaa kasvattamaan niitä pistokkaita taimitäneon;mutta kotona sisällä taimesta tai onko siemenestä,peräti kasvatettava.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 00:33

Molemmat hyviä ja jotkut pikkasen makeitakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 00:38

Kaikki kelpaa.
Riippuu enemmänkin kasvupaikasta ja kasvattajasta se maku kuin koosta.
Vanhemmat yrittävät joka kesä sitkeästi viljellä niitä mutta ihan yhtä useasti ne ovat jääneet raakileiksi. Ei oikein onnistu suomessa ilman kasvihuonetta.
Taimesta he aloittavat...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 01:07

Normaalikokoisia on syöty, mutta viime aikoina vasta tehtiin tuttavuutta minien kanssa. Aluksi heräteostos. Positiivinen yllätys. Usein on liian korkea kynnys kokeilla uutta, mutta ehdottomasti kannattaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 06:51

Luumutomaattikin hyvänmakuinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 07:56

Kaikenlaiset tomaatit, mutta mielellään luomua tai ainakin kotimaisia. Jotkut minitomaatit ovat tosiaankin maukkaita. Nam ja aaahh, auringossa kypsyneet ovat tosi hyviä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 08:02

Minä tykkään minitomaateista, ja ovat nättejä fetasalaatissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 08:39

Olemme syöneet nyt vain minitomaatteja,ne on myös kivoja kanasalaatissa,siihen minä ne halkaisen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 10:18

luumutomaatteja meillä on viime aikoina suosittu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 10:35

Kirsikkatomaatit ovat todella hyviä..mutta taasen hinta ratkaisee, ulkomaisia isoja ostelen..kesällä sitten suomalaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.04.2009 - 10:45

Pienet tomaatit ovat hyviä. Mitä suurempi tavallinen tomaatti on, sitä puisemmalle se maistuu. Keräänkin pussiini ne kaikista pienimmät myös perunoista ja sipuleista, mutta niihin on ihan toinen syy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 12:58

Iso minitomaatti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 13:53

minä kyllä tykkään isommata tomatista sillon kun leikkaan siivuja leivälle. yleensä muutenkin käytämme näitä isompia. mutta minitomaatit on hyviä salatissa, voileipäkakussa ym. kyllä ne on hyvän makuisia se on kyllä aivan totta. mutta kun meillä tää nuorin tyttö vetelee yksin aina sen rasiallisen jos ostaa niitä kaupasta. Pitäs varmaan ostaa 5-10 rasiaa kotiin että riittäs jokaiselle syötäväksi. sit taas tulee kilohinta suureksi että ei monesti kannata. kai on enempi tyydyttävä noihin isompiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 16:06

Nam! Kirsikkatomaatteja!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 16:38

Minitomaatti. Se on käyttökelpoinen salaateissa ja voileivänkoristeenakin.

Luumutomaatti sitten sipuli-tomaattisalaattia varten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 19:23

Terttutomaatteja talvella. Kesällä kaikkea mahdollista kun kasvatan itse. Pensastomaatit on helppo-hoitosia,pihvitomaatit ihania.Aina monenlaista laatua,on kiva kokeilla. Kasvatan itse taimetkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.04.2009 - 15:27

Minitomaatti varmaankin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 12:35

Iso tomaatti mielummin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 21:16

Miniluumutomaatti parasta!!