Onko Seitsemän veljestä -elokuva tehty ihan kirjan mukaan?

Avainsanat: seitsemän veljestä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.04.2009 - 17:55

Kyllä se perustarina on kirjan mukaan,

_________

Seitsemän veljestä on Wilho Ilmarin ohjaama suomalainen elokuva vuodelta 1939. Elokuva perustuu Aleksis Kiven romaaniin Seitsemän veljestä, joka ilmestyi vuonna 1870. Elokuva kuvaa veljesten elämää Jukolassa, Impivaarassa ja Toukolan metsissä. Elokuvasta osa kuvattiin Pyhäniemen kartanossa. Seitsemästä veljeksestä on tehty teatteriversiot vuosina 1976, 1979 1989, ja 2008.
___________

Vähän toisenlainen näkemys sen sijaan oli Turkan sovitus:

Jouko Turkka ohjasi vuonna 1989 TV2:lle uudenlaisen elokuvasovituksen Aleksis Kiven romaaniklassikosta. 12-osainen sarja herätti suurta kohua.

yle.fi/elavaarkisto/?s=s&...amp;a=4810

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.04.2009 - 17:54

mikä elokuva,on useita,eiköhän ensimmäinen osu lähimmäs

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 17:59

Toki,toki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 18:10

Hih...Turkan sovitus Seitsemästä veljeksestä.....muistetaan eikä kaivata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 18:19

Kyllähän elokuva joutuu aina soveltamaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.04.2009 - 18:26

Sanasta sanaan ei voi tehdä. Tulisi tosi pitkä leffa. Pääpiirteittäin kylläkin ainakin se alkuperäinen, ja teatterisovitukset ovat myös hyviä, mitä nyt telkkarista olen katsonut. Turkkaa ei tule ikävä minkään version vuoksi. Teki mitä vaan, niin lopputulos oli vähintäänkin outo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 19:35

likimain ensimmäinen, mutta turkan juttu on vähän tulkinta juttu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 21:05

Eihän ne koskaan ole yhtä tarkkoja, mutta pääpiirteittäin sen mukaan menee.
Turkan jutut nyt kuuluu ihan omaan kategoriaan, ne ei mene minkään mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 21:59

Tuo vähäviisaan kommentti oli hyvä minun mielestä -39 v. kuvattu oli hyvä. Turkan elokuva taasen oli minun mielestä kelvoton, se aiheutti aikoinaan kovan kohinan iljettävyydellään, sitä se todella oli.

Lähteet:
Oma tieto