Onko leipovilla Napsulaisilla pikaisesti takuu-sämpyohjetta?Takuu siksi,sopiva ei- jauhopeukalolle?!

Kaapista löytyy kuivahiivaa ja jotain sekasämpyjauhoja,tarviin myös paistamisohjeet;KIITOS jo etukäteen.

Lisätty: 04.04.2009 - 12:49

Kiitos Palisanteri,just sopivalta kuulostaa ilman vaivaamisia ja öljyä niskaan,kiitos!!

Avainsanat: sämpylä resepti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.04.2009 - 12:42

Vesi n. 40 C, kuivahiivalle sopiva lämpötila. Suolaa, öljyä ja sämpyläjauhoja. Löysähkö taikina, ei liikaa vaivaamista. Nostatus leivontaliinan alla, tee pötkylä taikinasta, leikkaa veitsellä palasia,
nostata uunipeltillä liinan alla.
Uunin lämpötila n. 225 10-15 min. koosta riippuen.

(Vettä 5 dl, suolaa n. puoli tl, 1-kuivahiivapussi sekoitettuna jauhoihin, ruokaöljyä loraus, ja jauhoja n. 10 dl.)

Kysyjän kommentti

Kiitos palisanteri takuusämpyreseptistä ja hunkslle kans porkkanasämpyreseptistä!!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.04.2009 - 13:43

Täällä on linkki josta varmaankin löydät sopivan.www.kotikokki.net/reseptit/haku/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 14:23

maukkaimmat tulee näin:

maitoa 5dl (kädenlämpöstä)
tuorehiivaa 50g
porkkanaa n.3dl
öljyä 0,5dl
siirappia 0.5 dl
suolaa 2tl
jauhoja 11-13dl

Maanmainioimmat porkkanasämpylät.... anna kohoo joku puol tuntii, voitele munalla ja juustoraastetta päälle.

uuni 225c ja jotai 10-15 min. NAUTI <3

Lisätty: 04.04.2009 - 14:24

elikkä oli vähän tyhmä ohje ku et tarvinnukkaa tällast :D tuorehiivan sijast voi käyttää kyl kuivahiivaa pussillisen jos vähän vähemmänki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 19:18

Minun ohjeeni on yksinkertainen kaupasta valmiita sämpylöitä,itse en leivo sämpylöitä,en pidä niistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 00:58

Vasta paistetut sämpylät aivan ihania! Ja niihin voi laittaa mitä kaapista löytyy,niin jauhoja kuin mausteita. :P Nautihan sämpylöistä voin kera,ni ai jai!!