Missä kappaleessa on teidän mielestä kauneimmat sanat?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.04.2009 - 02:22

Kaj Chydenius - Sinua, sinua rakastan

kertosäe:
Sinua, sinua rakastan
Yö painaa päähäni pimeän seppeleen
Jotta en sinua näkisi

Miten taittavat linnut siipensä
Miten vyöryvät vedet kallioitten alla
Miten nousevat metsät tuulten mukana
Ja pilvien sateet jähmettyvät kiveksi

kertosäe

Miten huutaa minulle avaruus
Miten kirkuvat tähdet ohimoni läpi
Miten itkevät lapset maailman rannoilla
Ja merien yllä savuavat sydämet

Sinua, sinua rakastan
Niin liikkuu pehmeä kätesi
Kuin vene varhain aamuisella joella

Lähteet:
Sanoitus Aulikki Oksanen

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.04.2009 - 03:16

Osuvia sanoituksia on useammassakin kappaleessa riippuen mielialan mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 08:03

Erna Tauron syyslaulussa,ja monessa muussakin,aina mielialan mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 08:19

Finlandiassa! Sanoilla tai ilman. Hevimmästä iskee Led Zeppelinin Stairway to heaven. Tosin sävellyksellä on suuri osuus. Juuri nyt soi autossa Samuli Edelmanin virret kun käännän virta-avaimesta. Kun aika on, Seija Simolan tai Leonard Whitingin laulamana liikuttaa, samoin Jon Enlglishin Six Ribbons. Lista on lähes loputon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 09:03

Enkeli taivaan lausui näin.................................

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 04.04.2009 - 09:53

Sama vastaus kuin ssatulla. Sanat jäävät jostain syystä aina kuuntelematta. En muista yhdenkään kappaleen sanoja juuri nyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 10:31

Lennulla hyvä sanoitus,minut herkistää sanat siinä Munkkiniemen kreivissä "Sua vain ylikaiken mä rakastan"sopii niin lapselle ja lemmikille laulaen.Muita kauniita sanoituksia ei nyt tule mieleen,onhan niitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.04.2009 - 10:33

Kauneimmat sanat ovat siinä laulussa, mikä juuri niillä sanoilla koskettavat sillä tietyllä hetkellä eniten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 10:38

Kappaleen sanat ovat ainakin itselleni erittäin tärkeitä - varmaan siksi on sanat eikä pelkkää instrumenttimusiikkia?

Paljon on hyviä sanottajia, Ilkka Alangon sanat on lähes aina hienoja ja koskettavia.

"Oliko ennen kaikki paremmin
Mistäpä mä sen tietäisin
Maailman muuttuvan sanotaan
Kuitenkin tullaan ja kadotaan

Palava maa ja valuva taivas
Huutavat kunniaa ja Jumalaa
Jokainen yö ja jokainen päivä
Jää historiaan, lopulta unholaan

Oltiinko silloin sekaisin
Kun kierrettiin maata jalkaisin
Iltaisin rauhaa rukoillaan
Lumottu kansa polvillaan

Oliko ennen kaikki paremmin..."

Lähteet:
Neljä Ruusua Valuva Taivas

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 15:22

Nuku, nuku pikku-Jussi ,
tottajumalauta,
isäs sulle puukoon ostaa,
tottajumalauta.
jne.

Lähteet:
Pohojalaanen lasten nukuttamislaulu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 16:37

Aika monissa kipaleissa on kivat sanat; Arctic Monkeyssin "Do Me A Favour", Jamie Cullumin esittämä "Singin' In The Rain" ja esim. Jonna Tervomaan "Läpikulkumatkalla". Oikeen hienot sanat. Ja toki Egotripin "Matkustaja".

No. Noita kappaleita on niin paljon. Tuossa nuo muutama, joissa on hyvät sanat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 17:05

Olen juuri tekemässää sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 19:43

Kappaleissa kiinnitän aina eniten huomiota sanoihin, joten hienoja sanoituksia on vaikka kuinka. Eino Leinon sanat Veskun esittämissä kappaleissa ja etenkin Juicen sanoitukset ovat ikuisia. Tällä hetkellä soimaan on jäänyt Happoradion "Puhu äänellä jonka kuulen". Ajatuksia herättävä sanoitus... www.joost.com/135jsar/t/Happ...id=135jsar

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.04.2009 - 15:35

ilona on aika kaunis

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 22:06

Raappanan Karuselli.