Laitatko Pääsiäisenä lampaanviulua??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.04.2009 - 21:16

No sitä perinteistä (meillä, omasta päästä), lammaspataa, se ooon niiin hyväää, et kannattaa kokeilla; ei viulua (siis lampaan, heh), vaan viulu paloiks, paista + puol kiloo possun kaslerii saman kokosiks, paloitellaan, huuhdeliemet mukaan kasariin, valkosipulii (paljon) ja sipulii, isoina lohkoina paistaen mukaan, lihaliemi, mustapippurirouhetta, ripaus sokeria, suolaa, ja kun nämä hautunut, niin lopuks kokonaisii tomaattei liemineen purkista, ja ihka vimpaks 1-2 purkkii tomaattikastikkees olevii valkosii papuja, ja sen jälkeen vielä kotvan kuluttua pussillinen vihreitä pakasteherneitä pinnalle hetkoseks, kun siin kypsyes maistelee, niin tietää viel mitä tarvittee lisäillä, se on niiiiiiin hyvääää, pottuiloit voi keitellä ja tuoretta, vastapaistettuu patonkii vaikka dippaa siihen kastikkeesee (esim. niit´paisitamist vailla olevii patonkei kaupast ostaa), täs ei voi epäonnistuu ja kannattaa kokeilla, vaikka ei lampaasta ois ikänä mitään tehnytkään, tän jälkeen tekee:)

Kysyjän kommentti

On niin hyvän tuntuinen että pitää kokeilla..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.04.2009 - 20:43

En varmastikaan, meen ulos syömään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.04.2009 - 20:51

Lammas ei ole koskaan kuulunut missään muodossa ruokavaliooni. Muutenkaan en tee pääsiäisenä tyypillisiä sesonkiruokia. Mämmiä pitää olla - ja riittävästi kerman ja sokerin kera nautittavaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 21:06

Tällä kertaa en laita lammasta itse,vaan saan sitä muualla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 21:26

En,enkä laittaisi kotonakaan;menen valmiin evään ääreen,jossa on lammasta ja minttujellyä kyllä tarjolla eli työn ääreen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 21:28

En taida laittaa,eikä varmaankaan vanhukset sitä tee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 21:49

vaikka perheeni laittaisi en voisi syödä koska olen dieetillä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 22:22

en..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 22:32

en, jotakin muuta.. poroa olen miettiny :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 22:45

Minä en laita pääsiäisenä lampaanviulua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 22:58

Kuolaan jo Joninin (reseptinkin) perään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 23:39

Täällä kyläpahasessa ei tuollaista suuren maailman herkkua edes ole myynnissä.
Jos sitä pashaa sais vähän maistaa niin siinä olis pääsiäisherkkua kerrakseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.04.2009 - 23:41

En laita mitään perinteistä pääsiäisruokaa. Laitan Karjalanpaistia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 00:37

meillä on pakkasessa muutama lampaan sisäfile, ei viulua mutta jotain muuta lammasateriaa varmasti on tarjolla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 03:59

Voi olla että jää laittamatta. Aikoinaan meillä oli omia lampaita, joista teimme paistia yms. hyvää ruokaa, mutta nykyään on eläimet minimissä, joten en saa lammastakaan omavaraisesti kuten ennen. Kanojakin oli. Ne aloittivat sopivasti munimisen aina pääsiäisen aikoihin. Ehkä uunijuustoa voisin tehdä pääsiäiseksi. Juustomaitoa on sopivasti pakkasessa. Tein aikoinaan myös pashaa, mutta sekin on jäänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 17:20

Karitsaa kyllä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 17:27

En laita. Pääsiäisenä saa yleensä kutsun anopille tai mummulle syömään, eli jommassa kummassa syödään mitä syödään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.04.2009 - 15:39

jotain lammasta ainaklin. Ehkä sitten sitä viulua..Saas nähä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 21:27

En ikinä osaisi!