Kuinka usein vaihdat hammasharjasi uuteen? Suositus on vissiin 3kk:n välein

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.04.2009 - 16:07

on niin monia harjoja, että en vaihda, kun pesen hampaat välillä alakerran wc ja yläkerran wc ja matkalla missä milloinkin..aina on käsilaukussa matkahammasharja mukana...kaiken varalta, jos jää matka pidemmäksikin...kuin iltaan tai muuten vain pitää hampit pestä...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.04.2009 - 15:55

normaalisti 1-2 kuukauden välein jos ei unohdu, matkaharja hukkuu ts. jää jälkeen useammin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 16:06

tosi harvoin valitettavasti.. ei sitä vaan tuu vaihdettua, ja se pysyy ihan hyvänä yli 3kk

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 16:09

Vaihdan ehkä 4-5kk välein..riippuu niin hammasharjasta :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 16:09

Silloin kun se menee rikki tai se on niin huono ettei sitä voi enää käyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 16:14

liian harvoin. ehkä puolenvuoden välein.. :/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 16:21

Käytän sähköhammasharjaa ja vaihdan pään kun puolet sinisestä väristä harjassa on kulunut pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 16:30

kun siitä tulee 'tussu' , en ole aikaa pistänyt merkille, mutta eiköhän tuo 3 kk ole aika kohdallaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.04.2009 - 17:17

Tuskin koskaan. Uusia kyllä ostan joskus kun sopivia osuu kohdalle. vanhimmat lienevät about 10 vuotta vanhoja. Heitän pois vain silminnähden kuluneet. Käytän sähköhammasharjaa, eikä minulle ole tullut ainuttakaan reikää, vaikka harjat ovat ikivanhoja.
En siis usko alkuunkaan tuohon kolmen kuukauden vaihtoväliin. Se on luonnon saastuttamista ja tuhlausta! Tottahan myyjät haluaisivat, että vaihdat kerran viikossa! Ei mene läpi ainakaan minulle!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.04.2009 - 17:19

Kyllä sitä tulee käytettyä enempi kuin se 3kk. Ovat nykyisin kestävämpiä kuin ennen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 17:20

Sähköhammasharjan harjasten värinmuutos (kuten Arnipoppa mainitsi) kertoo, että olisi aika harkita harjapään vaihtoehtoa. Yleensä niitä on kylppärin kaapissa varastossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 17:56

Pari harjaa vuodessa.
Hieman vaikea sanoa, kun niitä harjoja on kahdessa asunnossa ja repussa ja vaikka missä.
Yleensä ostan useamman ja poistan vanhoja sitä mukaan kun tarve vaatii, joskus unohtuu hotelleihin aamuhässäkässä, poistumia tulee sitäkin kautta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 18:27

Yritän muistaa, mutta todellisuus on varmaan 2-4 harjaan vuodessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 18:44

Liian harvoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 19:18

Satunnaisen tahtiin. Ei ne nyt niin huonoja ole, että pitäisi jatkuvasti uusia. Tärkeintä on käyttää sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 20:02

Niitä on useita käytössä. Yritän poistella silloin tällöin huonommasta päästä. Jotkut harjat tuntuvat kestävän käyttöä vaikka kuinka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 20:28

Silloin kun huomaan että alkaa kulumaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 19:30

Kyllä se harja pitää vaihtaa vähintään 3 kk:n välein, vaikka ei olisikaan kulunut, koska bakteerit jylläävät siinä määrin hammasharjassa jo tuossa ajassa, ettei harjalla enää tee mitään. Tuossa bakteerikasvussa ei huuhtelu eikä harjanpesu auta, joten vaihtoon vaan. Oksettavaa suorastaan, jos joku käyttää useita vuosia tai kuukausia vanhoja harjoja. Ajattelisitte vähän, mitä suuhunne laitatte....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 21:29

Kerran kuussa, niin pysyy hampaat suussa :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.04.2009 - 15:41

no just melkein kolmen kuukauden välein

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 20:22

joskus useimmin joskus harvemmin. yleensä kuitenkin noin neljän kuukauden välein