Käsi sydämellä. Kiitätkö useimmin vai harvemmin?

Josta tulikin mieleeni: kiitos kaikille jotka olette valinneet vastaukseni parhaaksi.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.04.2009 - 16:01

mutu juttu, silloin kun musta tuntuu siltä että kiitos on ansaittu, turha- tai tapakiitos tuntuu epärehelliseltä sekä omasta että muiden suusta ...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.04.2009 - 11:21

Kyllä kiitän mikäli asia on sen luonteinen. Aina avusta ja ruokailun jälkeen siintä on tullut lähes tiedostamaton tapa. Kiitos ei maksa kun pikkuvaivan puolin ja toisin. Sillä saattaa olla uskomattoman suuri merkitys hyvään mieleen molemmille.

Lähteet:
Rehellinen kiitos, ei mitään sananhelinää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 11:47

Kiitän aika herkästi,hyvästä asiakaspalvelusta annan kiitosta.Vaikka sanotaan,kissa kiitoksella elää,kyllä se lämmittää asiakaspalvelijaa siis rehellinen kiitos tai kiitos-palaute(om.koht.kok.)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 11:56

Kiitettyä tulee aina kun on kiitoksen aika ja paikka. Sääli, että sanasta kiitos on melkein tullut katoavaa kansanperinnettä.
Vähän vastaavasti tuntuu käyneen myös sanoille huomenta ja hyvää päivää. Yleisin lienee nykyään ympäripyöreä moi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 11:56

Kiitän useati,ja ruoasta aina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.04.2009 - 12:29

Kiitän aina ja usein. Ei niin pientä asiaa olekaan, joka ei olisi kiitoksen arvoinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 12:42

Kyllä, kiitos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 12:49

kyllä kiittelen joskus jopa liikakin ja ruuasta aina, mies sanookin että itse sen tehnyt olet, itseäsikös kiittelet, mutta se kiitos on vähän samalla hänelle, kun tekee työtä , jotta leipä riittää pöydässä, kuin myös taivaanisälle..siinä samassa...kiitoksessa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 13:00

kyllä yritän muistaa kiittää kun on tarvetta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 13:44

Kyllä kiitön silloin kun on tarvetat eli asiallisat kiittää. Samalla tapaa saan myös kiitoksia itse.
Rajansa kaikella , ei nyt ihan aina tarvitse kiittää, mutta kaikista saamistani palevuista kiitän, ja jos lähden jostain sanon "kiitos näkemiin" (palveluliikkeet esim.). Ravintolassa kiitän palvelusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 15:09

Kyllä kiitän aina, lapsena opetettu taito ja silloin joutui vielä niiaamaan, lapseni kiittävät myös, mutta lapsenlapsille joutuu useasti tätä taitoa opettamaan.On heille opetettu se hyvin tarkkaan , mutta laumassa mennään ja hölmö olisi jos yksin lapsi kiittelisi kun muut vain ottavat,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 15:09

harvemmin tulee kiiteltyä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 15:54

Lapsena kotona opetettiin sanomaan kiitos, ja se opetus on jäänyt mieleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 16:18

kiitän aika useastikkin =) pienistäkin asioista!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 16:23

Kiitän kun siltä tuntuu eli aika usein, tulee hyvä mieli. Ja se tapa on nuorena opittu, eikä katoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 18:30

Kyllä kiitän, jos kuuluu kiittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 18:50

Kiitän

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 20:53

toivottavasti kiitän... ei ole tullut tarkailtua:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 21:14

Kiitän aika usein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.04.2009 - 15:45

usein tulee kiiteltyä vaikka mistä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 00:50

kyllähän se tapa on jo aika hyvin tarttunut ja päässyt eroon siitä vanhasta äijätunteesta, että ikäänkuin tunnustaisi jäävänsä jotain velkaa kun kiittää ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 20:53

Todella usein, tulee itellekin hyvä mieli jos kiitetään niin pyrin tekeen sitä itsekin.