Missä ohjelmassa tai elokuvassa jollakin oli unisieppari? suht uusi

unisiepapri

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.04.2009 - 22:26

Alexis Kouros : Kokonainen (2005)

_____________

Unisieppari on pajurenkaasta, lankaverkosta ja höyhenistä tehty intiaanien taikakalu, joita myydään matkamuistoiksi ja koriste-esineiksi. Se on alun perin ojibwa-intiaanien perinnettä, mutta 1960-luvun kansalaisuusliike nosti unisiepparin yleisen intiaanikulttuurin tunnukseksi. Nykyisin myös new age -ryhmät valmistavat ja myyvät unisieppareita.

Intiaanitaruston mukaan hämähäkki-isoäiti (maailmanluoja) kutoi unisiepparin karkottamaan ihmiskunnan pahat unet. Pahat unet tarttuvat siepparin verkkoon ja valuvat höyheniä pitkin Äitimaahan. Toisen tarinan mukaan ne nousevat aamukasteen mukana tähtii, josta ne pahat unet eivät koskaan palaisi. Unisieppari ripustetaan sängyn yläpuolelle ja sen väitetään karkottavan pahat unet, mutta houkuttelevan hyvät unet.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.04.2009 - 22:25

www.leffatykki.com/elokuva/d...nsieppaaja

Kauhuelokuva vuodelta 2003

Lähteet:
googletus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 23:17

tuli tästä unisiepparist mielee, et mulle tehtii "fantasiakampaus" pari viikkoo sit ja se unisieppari kiinnitettiin mun päähän sillee hienosti. seinäkoriste päässä, kuulostaa hienolta :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 09:24

makkariin sellaisen vois hankkia...josko nukkuttais paremmin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.04.2009 - 09:34

Room Raiders ohjelmassa Music Televisionissa yhden tytön huoneessa oli unensieppaaja, taisi olla ti 31. päivä tai ke 1. päivä jakso.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.04.2009 - 10:07

En osaa vastata kysymykseen, mutta mulla on viikonloppuisin unisiepperi täällä kotona. Petikaverin kuorsaus vie unet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 10:52

Alexis Kouroksen elokuvassa oli unisieppari.