Pesetkö itse autosi vai vietkö muualle pesuun, kuinka usein? Joku väitti, että konepesurit kuluttaa auton maalipintaa, miten on?

Avainsanat: pesu aine liuotus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.04.2009 - 20:41

Käsinpesu on mukavaa puuhaa. Siinäkin tulee käyttää riittävästi vettä, sillä kyllä käsiharjakin osaa naarmuttaa pintaa. Tosin naarmut näkyvät yleensä vain voimakasta valoa, kuten auringonpaiste, vasten katsottuna, kun valo heijastuu loivasti pinnasta. Konepesussa (harjaton) usein sivujen alareunat jäävät likaisiksi, ainakin jos harvoin käy pesussa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 02.04.2009 - 21:00

Pesen itse käsin ja tarvittaessa. Talvisin jää vähemmälle pesulle. Samoin olen kuullut, mutta en pysty sanomaan onko näin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 21:05

tehdään molempia.. jos on hieno keli pestään ite mutta kylmällä viedään pesuun.. ja viime kesänä vein toisen auton pesuun koska tiesin että siellä huoltoasemalla on töissä yks hyvännäkönen mies, niin halusin sen nähdä ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 21:07

Kerran kesässä pesen, en aja talvella. Kävelen kaikki matkani muina vuoden aikoina.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 21:09

Nykyiset harjat ovat niin maalipintaystävällisiä, etteivät ne autosi pintaa kuluta. Voit huoletta pesettää vaikka kerran viikossa. Itse en kyllä raaski viedä kuin silloin kun se on aivan kurassa ja luvassa on poutaisempaa säätä pidemmäksi aikaa, eli kerran-pari talvessa ja kesällä vähän useammin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 21:15

molempia käytetään, mutta painepesurillakin pestään ja harjalla ja pesuaineilla , no ne on kyl isännän hommii...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 21:45

pesetän ja tota viimeisintä on koneet hanganneet kymmenisen vuotta saamatta aikaiseksi mitään näkyvää jälkeä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 21:50

harjaton pesu liian harvoin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 22:06

Pesen itse, niin saan kunnolla puhtaaksi ja samalla saan liikuntaa ja venyttelyäkin, koska yleensä vielä vahaankin menopelini silloin kun puuhaan innostun. Olen pesettänyt koneellakin, eikä ole naarmuja tullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 22:12

Veisittekö eukkonne muualle toisten pesuun... itte voisi olla hyvin hellä ... ja tuloskin antoisampi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 22:13

Mieheni pesee itse,tai pesettää huoltoasemalla,ei ole naarmuja tullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 22:27

Muutaman kerran vuodessa, käsinpesu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 22:40

itse pestään..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 23:15

Ei ole paljon vaihtoehtoja joten pesukoneeseen. Joskus käytän myös käsinpesussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 01:08

Yleensä pesen itse, mutta joskus olen peseyttänyt huotoasemalla, josta minulla huonoja kokemuksia. Nimittäin olen joutunut pesemään auton katon uudelleen konepesussa tulleiden mustien viirujen vuoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 01:42

En pese autoa koskaan mitenkään,kun ei oo autoa,heh Mutta vanhempien autoja pesen joskus kesäsin käsin,mukavaa puuhaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 06:04

Me käymme sellaisella pesukadulla, vähintään kerran kuukaudessa ja otamme aina myös alustan pesun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 10:04

Sanotaan että 99% itse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 10:27

noin kaks vuotta on ollut tämä nykyinen auto ollut. ei olla viel kertaakaan pesty/pesettäneet sitä. =O no nyt olikin kevääl tarkoitus kuurata läpi kotaisin. ei ole oikein paikkaa jossa itse pesis...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 15:05

Itse pesen tai joskus mieheni. Nykyinen autoni on ollut minulla 2v ja vain kerran on käytetty pesukadulla. Nykyiset automaattipesut on aivan turvallisia, ei naarmuta.