Olen 9v ja minua koskee selkään koko ajan. Mikä on syynä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.04.2009 - 20:56

En tiedä, mutta jos on koskenut jo useamman päivän, kannattaa ehdottomasti mennä lääkäriin.
Syitä voi olla vaikka millä mitalla, vääristä kengistä alkaen.
Huomenna mars terkkarille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.04.2009 - 21:01

mihin kohtaan? millanen kipu? riippuu vähän.. ootko tehnyt jotain mikä ois voinut aiheuttaa ne kivut, esim nostellut jotain painavaa? käyppä näyttämässä kouluterveydenhoitajalle

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.04.2009 - 21:03

Oletko kertonut siitä vanhemmillesi? Jos et, niin kerro toki. He vievät sinut tarvittaessa lääkäriin ja aina voi käydä koulun terveydenhoitajan luona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 21:05

kerro vanhemmillesi heti näin aluksi se! saattaa olla ihan vain kasvukipuja, mutta kannattaa varautua lääkärin vastaanotolle menoa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 21:06

Syitä voi olla monia.Venähdys,huonot selkä-,vatsa- tai jalka lihakset ja monia muita syitä.Kannattaa käydä lääkäris jos kipu on kova tai häiritsee....puhun kokemuksella.Miul oli selkä todella kipee,välil vihlas pahasti eikä oikee mikää asento ollu hyvä.Lääkäri anto lähetteen fysioterapeutille,joka puolestaan anto ohjeet jotka sisälti vatsalihasliikeitä,venytyksiä jaloille jne.Nyt ei oo sen jälkee selkä enää vihotellu.Miul on myös notkoselkä joka sekin vaikuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 21:20

Veikkaisin näin äkkipäältään että se on liikunnan puute, kokeile kävelylenkkiä ulkona rauhallisesti useampana päivänä, jos se ei auta sitten vasta ota yhteyttä ammattiauttajaan.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 21:21

oletko venähdyttänyt sen jossain, oletko liukastunut ja siinä livauttanut..? vaikeaa kun et tarkemmin laittanut selvennystä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.04.2009 - 21:21

Voi johtua myös kasvuun liittyvistä ongelmista selän alueella. Tai ehkä munuaisista. Lääkäriin olisi syytä mennä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 21:50

Kouluterveydenhoitajalla olisi hyvä käydä, että selkä voitaisiin tutkia. Myös Vanhemmille on hyvä kertoa ellet ole jo kertonut. Heiltäkin voit saada vinkkejä ja apua mistä selkäkipu voisi johtua. Koska olet vasta 9 vuotias uskoisin että olisit nukkunut "Oudossa" asennossa,olet nostellut painavia tavaroita tai sitten syynä on jokin muu mutta kannattaa mennä Terkalle, sieltä saa mahdollisesti lähetteen lääkäriin.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 21:52

Vanhempien kanssa asiassa eteenpäin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 22:38

elämä koulussa on aikamoista pulpetissa istumista ja ryhtikin voi päivän mittaan valua alas. Oikaise ryhti hyväksi ja harrasta paljon liikuntaa ja ulkoilua! Kasvukin aiheuttaa joskus kipuja.. jos jatkuu aina vaan, niin sitten voit miettiä kotona asiaa tarkemmin. Joskus lapsikin kaipaa hierontaa:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 23:45

Juttele ensin vanhempien ja sitten terkkarin kanssa asiasta.Voipi olla ihan vaan "kasvukipujakin".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 00:12

kerro vanhemmille, ja koulussa terveydenhoitajalle. tsemppiä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 01:16

Oiskohan notkoselkä. Minulla on ja oli myös lapsena sellainen. Myös liika istuminen vaikka netissä voi olla syynä. Kannattaa kuitenkin ehdottomasti tutkituttaa asia ettei ole kyse mahdollisesta vammasta tai muusta sairaudesta, jonka voisi parantaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 01:45

Kaikkien kanssa samaa mieltä,kannattaa tutkituttaa ettei oo mistään vakavammasta kyse ja vanhemmille kertoa.Tsemppiä sulle! :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 10:47

oletko kertonut vanhemmillesi että siua koskee selkään tai selkä on kipeä. jos et ole niin kerro heidän tehtävä on laittaa sinut käymään koulu terveyden hoitajalla. ei kannata kärsiä kivun kanssa vain ihan yksin. joskus kipu tulee jos on nostanut raskasta ja väärällä tavalla. mun tyttöni on 11 vuotta ja on kyllä joskus selkää valittanut mutta se on mennyt ajallaan ohi. mutta jos sulla kipu jatkuu eikä helpota kannattaa mennä lääkääriin kertomaan asiasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 14:07

Sinulla on luultavasti kasvukipuja, mutta kannattaa toki tarkistuttaa asia käymällä vaikka kouluterveydenhoitajan luona.