Oisin kiinostunu tekee sukutukimusta.Mite pääsen alkuu ja maksaako kui paljo? Onks kokemuksia,tietoa?

Avainsanat: sukutukimus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.04.2009 - 22:04

Parhaiten alkuun pääset esimerkiksi jonkun kansanoppiston kursilla ja tutustumalla noihin Palisanterin antamiin vinkkeihin.

Rahaa siihen harrastukseen ei tarvitse paljoakaan käyttää (voi kyllä jos haluaa) mutta aikaa menee tuhottomasti (jää napsuttelut vähemmälle)

Itselläni tuo harrastus on ollut nyt muutaman vuoden lepotilassa muiden kiireiden takia, aikomus kyllä jatkaa taas kun ...

Parissa vuodessa sain kerättyä (muiden hommien ohella) juuriini reilut tuhat varmaa nimeä ja vanhin varma löydös s. 1728 .

Todella mukaansa tempaava harrastus ja siinä ohessa tulee perehdyttä historiaankin ihan uudella tavalla.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.04.2009 - 21:26

sukututkimus ja sieltä etsit kirkonkirjoista...hyvä tietää missä vanhemmat ja isovanhemmat ovat syntyneet, tai kuolleet ym..tietoja...ei se maksa, mutta jos joudut tilaamaan sukulaisista esim.kirkonkirjoista tietoja, niin ne maksavat jonkin verran...en muista hintoja..netissä kun niitä tutkit niin ei maksa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 21:54

Aikaa ja vaivaa vaatii ja kun 1600 luvulle pääset niin rahaakin,sillä Tukholman arkistot voivat kutsua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 01:18

Esimerkiksi kansalais/työväenopistossa järjestetään opastuskursseja ihan tätä varten, Eli rohkeasti kyselemään sieltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 08:49

Alkuun pääsee aika helposti mutta on suuri työmaa. Sukututkimus sopii parhaiten matemaattisesti suuntautuneelle henkilölle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 10:11

Kansanopisto on paras paikka. Heidän kurssit antaa alkeet ja yhdessä jopa käydään erilaisissa paikoissa etsimässä tietoa. Halpaa on jos jaksat tehdä sitä itse.