hei! olen ulkomallinen ja olen asunut Suomessa 8 vuotta, ja minulla oli hyvin avoin ihmisten kanssa ja olen opiskelut suomen

kieli yli 5 vuotta ja vain muutama kuukausi sitten alkaa tulla sanaton, enkä ymmärrä, miksi en voi olla avoin kaikille ihmisille kuin ennen uudelleen! tarvisen apua ja minäen tykkään olla näin enää! olen kiitän jos te autattee!!rn

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.04.2009 - 16:37

Oletko sanaton siksi, että alat kiinnittämään huomiotasi kielioppiin? Kannattaa puhua paljon vaikka menisi väärinkin, älä välitä siitä. Onko joku sanonut jotain huonoa sinulle? Vai pelkäätkö puhuvasi väärin? Rohkaise itsesi ja jatka avoimmuutta puhumalla, kyselemällä ja kuuntelemalla toisten puhetta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.04.2009 - 16:36

voit olla avoin kaikille.. miksi et voisi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 17:00

hmm.. ole vaan avoin. Erilisuus on rikkaus, jos ymmärsin oikein. Voi olla, ettei suomalsiet vielä ymmärrä puhettasi ja ovat siksi hieman öönä kassasi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 17:09

Miten sinä haluaisit olla Suomessa, haluatko oppia lisää suomenkieltä, mikä on ikävää?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 19:13

ole vain avoin ja puhu ihan niinkuin nyt osaat, vain niin voit oppia....ja toivottavasti et ala syrjäytymään , jos tunnet että et osaa tarpeeksi hyvää suomea...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.04.2009 - 20:45

Opiskele kieltä lisää niin sinua on helpompi ymmärtää. Mene rohkeasti muiden ihmisten luo ja juttele. En tiedä oletko työelämässä vai koulussa, mutta vain puhumalla opit. Ja sitten on se avoimuuskin helpompaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 21:29

Hyvin sinä suomea osaat kirjoittaa ja puhua. Meillä on pitkä ja raskas talvi takanamme. Usein näin keväällä masennus valtaa mielen. Ikäänkuin takki olisi tyhjä.... ei jaksa enää yrittääkään.

Jos tunnistat itsessäsi tai omaisesi huomaavat, että olet masentunut, mene hakemaan apua vaikkapa terveyskeskuksesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 22:07

Toivon, että saat puhekaverin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 10:39

Voimia sinulle vaan "ulkolainen".
Kesä ja festarit mitä hienointa aikaa solmia suhteita - jopa elinikäisiä.