Oletko nuuka?

Miten säästäväisyys sinussa ilmenee?
Minä esim. käyn saksien kanssa kaikki poisheittevät kuvalehdet läpi. Kuvat käytän sitten omperäisiin kortteihin, lahjapakkauksiin ym.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.04.2009 - 23:50

No ei varsinaisesti nuukuudesta voi syyttää, mutta totta puhuen ottaa koville luopua käyttökelpoisesta tavarasta esim. vaatteista tai kengistä jotka vielä pysyisivät päällä (mutta kun ei anneta käyttää) ...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.04.2009 - 15:38

En varsinaisesti, mutta iän myötä viisastunut aika lailla. En ostele turhuuksia enää (ne turhuudet olivat mielestäni tarpeellisia vielä 10 v sitten..) Pyrin käyttämään uudelleen sitä mitä voi ja ennen harrastin samaa, kuin sinä Ida, nyt jäänyt vähemmälle. Pieniä juttuja missä voi säästää tai olla säästeliäs on paljon, joten en nyt käy listaamaan niitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 15:47

En ole nuuka, saita tai itara. Mutta pyrin "järkevään tuhlaamiseen".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 16:05

kyllä omalla tavallani, ihmiset on erilaisia, minä yritän välttää rihkaman ja hyödyttömien "pölyjen kerääjien" ostoa.. jos ostaa vain tärkeää ja tarvittua tavaraa, mikä tulee joka päiväiseen käyttöön, säästää vähän menoissa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 16:18

Olen toisissa asioissa nuuka, mutta osaan myös levittää rahaa jos se kohdistuu itseeni, ennen perhe sai parhaimman osuuden ja nyt on minun vuoroni ja ostan mitä haluan ja hinnalla ei ole väliä.Mutta osaan euron venyttää myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 16:58

olen.. tai no, välillä olen ja sitten taas en:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 18:02

En kait....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 18:04

"Kohtuus kaikessa, pullo päivässä."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 19:00

Ei kai mikään ole niin nöpönuukaa...
(Lennukin piristyi? Liika on liikaa, kohtuus liian vähän?)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 19:18

joskus nauran ihan itselleni, kun välillä menee melkein itaran puolelle ja toisinaan taas eurot vaan katoo....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 19:44

Jos olet ostamassa jotain itselleni, nuukailen. Lapselleni ostaessa en juuri euroja ajattele, vaan panostaan laatuun, ulkonäköön ja käytännöllisyyteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.04.2009 - 20:26

Olen nuuka olosuhteista johtuen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 20:40

Enne en ollu yhtää,nyt jonki ver.Etenki rahan suhteen...pakostiki täs nuukuus iskee,ku kaikki kallistuu,mut tulot ei nouse (tai ainakaa sitä ei huomaa).Kaikest mahollisesta vetästää rahaa ja uusia maksullisia juttuja keksitää jatkuvasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 20:55

no siis en ole, mut mulle ois hyvä vähän opettaa sitä ku oon liiankin "antelias" ja ostavainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 21:14

Kaik mikä tulee myös menee, (ei itteeni kuiteskaan), ruuan suhteen olen ns. nuuka, sillee, et sitä ei saa mielestäin mennä haaskuu/roskii...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 21:25

En ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 22:17

Olen tietyissä asioissa.. Esim jos tahdon jonku esineen todella kovaa, ostan sen, vaikka hinta olisi huima. Mutta esim. parkkipaikasta en halua pulittaa yhtään mitään :D Etsin aina ilmaisen paikan! 0,20€ mittariin tuntuu minusta jo kauhealta :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 08:34

Nuuka on aika negatiivinen sana (sama kuin itara) ja se usein lähentelee sairautta. En ole nuuka mutta järkevällä tavalla säästäväinen kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.04.2009 - 15:50

välillä kyllä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 12:31

No sanosin kyllä että en ole nuuka

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 16:24

On kausia, jolloin olen hyvinkin nuuka. Silloin en osta mitään, tai koetan olla tärväämättä. Välttelen tilanteita jossa menisi rahaa. Sitten kun satun olemaan rahoissani, olen avokätinen.