joko olette vaihtaneet kukkiinne uudet mullat? Mikä on parasta kukka multaa kukille? Itse en ole vielä vaihtanut. millon pitäs?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.04.2009 - 21:17

Maalis- huhtikuussa, multa jo ostettuna, toisiin vaihdan mullan kokonaan, kun siirrän isompaan purkkiin, ja toisiin vain lisään, jos on tarvis... (siis nämä vain siinä tapaukses, et energiaa riittää ja viittin:))

Kysyjän kommentti

KIITOS KAVERI HYVÄSTÄ VASTAUKSESTA. SEKÄ HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.04.2009 - 14:59

Santtuihin olen lisännyt uutta multaa, alkavat kukkimaan viikon sisällä. Kokonaan vaihdettavia ei nyt olekaan. Päällysmultaa rapsuttelen pois ja laitan uutta tilalle. Kekkilän kukkamultaa olen käyttänyt.
Eiköhän nyt ole hyvä aika rueta mullan vaihtoon, koska kasvuaika on jo alkanut.

Lisätty: 02.04.2009 - 15:33

Mullakin on huono kokemus Biolanin mustasta mullasta. Tulee tosiaan paljon pikku kärpäsiä ja se multa menee kivikovaksi paakuksi kukkaruukuissa...en tykkää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 15:16

En ole vaihtanut kukkiin multia..mutta sen tiedän etten ainakaan biolanin multaa käytä, kämppä kuhisee pikkukärpäsiä! Ja joka ikinen kerta on näin käynyt, joten kaikkea muuta kyllä voin käyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.04.2009 - 15:20

En ole vielä. Osa on niin isoja etten itse pysty. Odotan siis apua. Ja yleensä minä näin keväisin innostun työntämään multaan kaikkia mahdollisia hedelmän siemeniä mitä vain käsiini saan. Viime vuonna oli pataatti, joka onnistuikin kasvamaan melko hyvin.
Minä käytän sellaisia multia missä on niitä ravinteita mukana. Mullan valinta vähän riippuu siitäkin tuleeko ne altakasteluruukkuun vaiko päältäkasteltavaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 15:51

Envaihda kuin osan ja omasta maasta siivilöin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 16:57

en vielä, sitten vaihdan kun tarkenee ulkona vaihtaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 18:07

Ajattelin, että tänä keväänä en vaihda multaa yhteenkään purkkiin. Lisään vain, jos on tarvetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 19:25

en ole tehnyt vielä kumpaakaan, mutta multaa ostin ja terassille sen jätin,nyt kun viImeksi sitä meinasin ottaa olikin koko multa jäätynyt..kyl kait kohta sulaa, kun on ihanasti +..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.04.2009 - 20:20

Lisään vaan päälle uutta multaa. Nythän se paras aika olisi sille hommalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 10:55

Pihalle laitan kompostimultaa, on parasta sinne.
Kotiin ihan kaupan säkkikamaa.
Vaihtoprojekti on edessä vasta kuukauden päästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.04.2009 - 23:27

en ole vielä. kanan lanta on paras!