Pääseekö EU-kansalainen ilmaiseksi samoihin museoihin kuin Italian eläkeläinen? Luin asian eräästä matkaoppaasta.

Avainsanat: rooma italia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.04.2009 - 10:32

Italiaa en nyt ole tarkastanut, mutta aika monessa EU maassa (ja EU:n ulkopuolellakin ) niin sanotut 'senior citizen' alenneukset ja oikeudet pätevät samalla tavalla kuin oman maan asukkaillakin.

(alennuksiin oikeuttava ikäraja vaihtelee 60 -65 v)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 02.04.2009 - 09:56

No jos olet niin lukenut, niin kai se sitten pitää paikkansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 09:59

Tietääkseni ei pääse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 10:35

Siis tarkoitat varmaan muidenkin maiden eläkeläisiä kun italialaisia ja Italissa? Museoiden tiedoista nuo asiat on helppo tarkistaa. Maksutta lähinnä ns. valtion museoihin, se on yleinen periaate, yksityisillä on omat sääntönsä ja maksunsa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 11:36

Minun Firenzen matkaoppaassani lukee, että: "Alle 18 - ja yli 65 -vuotiaat EU-maiden kansalaiset pääsevät ilmaiseksi valtiollisiin museoihin. Todisteeksi vaaditaan esim. passi. Muuten joutuu maksamaan täyden hinnan."

..kaikki valtiolliset museot kuuluvat Firenze Musein piiriin (www.firenzemusei.it) ja niihin myydään joka päivälle tietty määrä lippuja etukäteen (puh.055 294 883; ma-pe 8.30 -18.30, la 8.30 - 12.30)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 12:14

Paikan päällä voi tarkistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 20:13

Museot ovat yleensä suhteellisen edullisia joten ei suuri menoerä vaikka joutuisi maksamaankin. Luottaisin kyllä painettuun sanaan...