mitä kummaa ihmiset hakee pääsiäisenä lapintuntureista?

onko pääsiäisen tarkoituksena vain juhliminen ? itse asia unohtuu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 01.04.2009 - 22:17

Jos saisin valita ja olisi mahdollisuus, niin kyllä minäkin mieluummin viettäisin pääsiäiseni aurinkoisilla rinteillä ja paistaisin tervaksilla makkaraa, kuin katselen loskaista ja roskaista lähiömaisemaa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.04.2009 - 22:10

En siitä juhlimisesta tiedä, mutta monet perheet viettävät aikaa yhdessä lapintuntureilla lasketellessa. Mökeissä on oma tunnelmansa ja lähentää kummasti perhettä, mukavia yhteisiä hetkiä..kyllä niitäkin löytyy :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.04.2009 - 22:10

Eikös ne tule sinne laskettelemaan pääsiäisen aikaan. Saattavat tietysti juhliakin. Kukin tavallaan viettää ne pyhät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 22:33

..pääsiäismunia...?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 22:53

kaikille löytyy jotain mielekästä :) ja eiku tuntuhriin lysthin pithoon.. ;D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 23:11

Eihän siellä kaikkien tarvitse tasatahtia lykkiä, kukin mieltymystensä mukaan.

Jos tuntuu tylsältä, voi olla että olet väärässä porukassa ja toisaalta, eihän sinne yleensä kokoonnuta Pääsiäisen viettoon, vaan useampi vapaapäivä antaa mahdollisuuden vähän pidemmänkin hiihtolenkin tekoon ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 23:11

Kyllähän tiedät kuinka ihanaa on keväthangilla hiihdellä. Ja monokansa löytää ainakin Kairosmajan kappeliin. Kulkeehan latu siitä ihan lähellä.

Kyllä tunturien kauneus herättää myös kiitollisuutta Luojaamme kohtaan, jota ei osaa sanoin ilmaista. Jumala puhuu luonnon kautta tavalla tai toisella.

Saman ilmiön olen nähnyt myös Kanarian saarilla. Kirkko on tupaten täynnä suomalaisia turisteja. Sellaisiakin, jotka eivät varmaan kotimaassa kirkossa käy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 23:29

laskettelemaan ja hiihtämään.. tääl eteläs kun on jo lumet sulaneet

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 23:31

Aurinkoa ja lunta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 01:29

Sitähän se mieki imehtelen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 07:02

Laskettelu, hiihto, muuten vaan luonnosta nauttiminen, yhdessäolo perheen tai ystävien kanssa. Tai yksin .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 09:02

Enpä tiedä mitä hakevat. Itse en löydä Lapista mitään mutta syy voi olla vaikka se että on vapaata.
Luontoa en usko Lapin hiihtokeskuksista löytyvän, sitä rauhallista luontoa, kertovat ihan muunalaisia tarinoita ajanvietostaan seillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 09:53

Mikä asia,kyllä se on tarkoitettu juhlimiseen,silloin hyvää aikaa juhlia oikein perusteellisesti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 10:13

Viettävät lomaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 10:44

Pääsiäinen on lopuksi ilon juhla ja lapissa hyvät kelit hiihtää ja lasketella kait tänä vuonna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 12:25

Jokaisella on varmaan oma hyvä syy mennä sinne. Miksei saisi juhlia? Tottakai saa, sitähän varten juhlapyhät ovat! Rentoudu sinäkin ja nautiskele, jos olet vapaalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 13:08

rauhaa, laskettelua, takan ääressä oleilua, ja viimeistä kertaa talven tuntoa menneelle talvelle :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 20:55

likuntaa yhdessä oloa lepoa...mikäs siinä nyt niin ihmeellistä viettääkösen pääsiäisen kotonaan eteläsuomessa tai pohjoisessa lomailemassa....eikä kaikkien tarvitse sitä pääsiäistä viettää retretissä, koska kaikilla ihan omat syyt ja tavat viettää sitäkin viikonloppua....jokaisen oma asia..minust..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 20:34

Lapin tunturit ovat aina kauniita, sinne haluaa lähtee milloin tahansa oli arki tai pyhä. (jos on rahaa :D)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 20:24

Ei ole pääsiäinen ainakaan täällä meillä päin mikään remuamisjuhla, oikeastaan toisinpäin. Lapista ehkä haetaankin rauhaa ja hiljaisuutta?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 19:35

Tuntureilta haetaan koko kansan juopottelujuhlia, se on surullinen fakta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 20:16

Toiset osaa nauttia luonnon mahtavuudesta