Tiedättekö mikä on "Patakukko"

Tämä on ruokaa myös.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.04.2009 - 20:35

Arvaan;kilo muikkua ja kilo voita pataan ruiskuoren alle muhimaan tunneiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 01.04.2009 - 20:35

Patakukko on nimensä mukainen padassa paistettu kala- tai lanttukukko.

Lisätty: 01.04.2009 - 20:36

Korjaan vielä, että se kuori laitetaan ainoastaan pinnalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 20:38

en tiedä, mut sä voisitkin joku päivä tulla kokkailemaan mulle näitä ihme ruokia ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 20:43

Olen tehnyt pataan patakukon joko affenista ja silavasta, tai muikuista.
Päälle ruistaikinakuori ja uuniin muhimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.04.2009 - 21:58

Koska puhut kukosta, niin sanon että se on padassa haudutettu kukko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 23:26

kyllä, se on kuin kalakukko, tehdään vain pataan. Ruistaikinaa, mukkua ja silavaa, taikinasta kansi päälle ja hautumaan uuniin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 23:38

Tiedämme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 23:47

Meillä patakukko on ollut perinteisesti pieniä perattuja ahvenia, vettä, sipulia, suolaa, kokonaisia maustepippureita ja lihaisaa läskiä päälle siivuina. Kannen alle 150-200 asteiseen uuniin useiksi tunneiksi kypsymään. Ei ruiskuorta. Ruodot pehmenevät ja voi vaikka syödä lusikalla sellaisenaan, leivän päällä. Säilyy hyvin ja on hyvää kylmänäkin.

Lähteet:
Isäukon tekemää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 09:21

Patakukkoon voi laittaa kaikki pienet kalat. Laitan rautapataan kaloja ja lihaisaa silavaa ruistaikinakuoren alle muhimaan lievään lämpöön. Kaupasta saa valmista peruna-ruistaikinaa pakasteesta, jos ei jouda ruistaikinaa tekemään.

Sanoisin, että maukasta on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 21:29

En tiennyt, mutta nyt tiedän ja tuli nälkä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 15:36

Tilausravintola Patakukko, Jeppaksenhaka 19, 02400 KIRKKONUMMI

www.patakukko.fi/fi/index.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 16:59

Jep. Helppo tehdä.