Oletko syönyt "Tirripaistia"

Vastaukseen ei riitä sitten että sanoo en tai olen, vaan paremmin perusteltuja vastauksia. Kiitos etukäteen.
(ps. tämä ei ole mikään aprillikysymys)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 01.04.2009 - 20:39

Minäpä olen syönyt. Meilläpäin sitä sanottiin nappasvedeksi. Pannulla ruskistettiin possunlihapaloja ja sipulia. Suolaa ja pippuria mausteeksi ja vettä päälle. Siinä se.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.04.2009 - 20:34

en ole, enkä ole koskaan kuullutkaan tollasesta.. ois kiva jos joku kertois mitä toi on ja ehkä vois itekkin maistaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 20:39

Tirripaistia en ole syönyt,mutta Skotlannissa "haggis"perinneruokaa
fi.wikipedia.org/wiki/Haggis
luulisin,että tirripaisti on jotain sinnepäin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 20:47

Freesataan possunkylkiviipaleet pannulla, ladotaan astiaan, suolaa ja pippuria ja vettä, kypsennetään.
Keitettyjen perunoitten kanssa nautitaan.

Äidin tekemä oli parasta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.04.2009 - 21:57

Olen lapsena syönyt. Se oli sellaista karjalanpaistin tyylistä. Tehty sianlihasta, mutta ei kypsennetty uunissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 22:18

Kerran jossain pienessä itäsuomalaisessa kylä pahasessa kävimme syömässä ja paikan nimen mukaan oli annos nimetty. Se oli joku tirripihvi tai paistia...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 22:55

olen syöny, vanhemmat kokkasi sitä ainakin silloin ko olin pieni..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 23:25

kyllä, kun olin lapsi, äiti teki usein

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 23:39

kyllä ja jopa talkkunan kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 09:15

Nimi on tuttu, ei ruoka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 09:15

Minä muistelen, että se paistettu sianliha, sipuli ja vesiseos syötiin tai siihen lisättiin kuivanutta ruisleipää. Minä en muista perunoita siinä ruuassa lainkaan.

Tosi tukevaa muonaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 14:20

tota ohjetta , kun luin niin tuli sellainen mielikuva, että ois läskisoosia..täällä päin...olen syönyt ja tehnytkin monesti...mut lukematon ...kuin olet voinut syödä talkkunan kans, tai esdes talkkunaa..huh..

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 08.04.2009 - 00:48

Enpä ole koskaan syönyt, tainnut koskaan kuullakaan. Voisi olla hyvin mielenkiintoista maistella tirripaistia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 21:29

En ole, mutta kuulostaa ihanalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 15:37

jo tokkiinsa vaikka kuinka monesti

Tirripaisti
Ainekset
800 g luutonta, nahatonta possun kylkiviipaletta
1 sipuli hienonnettuna
vettä
5 kokonaista maustepippuria
suolaa
Valmistus
1. Käristä 3-4 cm:n levyisiksi leikatut kylkiviipaleet pienissä erissä rapean ruskeiksi ilman lisärasvaa pannulla. Ota lihat reikäkauhalla kattilaan.
2. Lisää sipuli, pippurit ja vettä niin paljon, että lihat juuri peittyvät. Keitä hiljalleen kypsäksi ja mausta suolalla.
3. Valmis tirripaisti on maukasta ja mureaa. Tarjoa keitettyjen perunoiden tai perunamuhennoksen sekä puolukkasurvoksen kera.

Lähde: reetta.net

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2009 - 17:01

Höh. Täällä on kouluruokanakin ollut tirripaistia.