Jokapuolella sanotaan että Brasiliassa ei oikein puhuta englantia.

Kuinka pärjään kun en osaa puhua maan kieltä enkä oikein sitä englantiakaan? Kannattaako edes sinne matkustaa, mitä kohdetta suosittelette?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.04.2009 - 19:08

Faktahan on,että etelä-amerikassa puhutaan suureksi osaksi espanjaa ja portugalia,englannintaito vähäisempää ja erittäin sivuosassa.Voithan puhua elekieltä tai jos ehdit pikaisesti opiskella alkeet esim.portugalista,auttaahan sekin hiukan matkalla erilaisssa tilanteissa selviämistä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.04.2009 - 19:48

kyllä ne varmasti puhuu enkkua ainakin turistikohteissa.. ja kyllä sä pärjäät vaikket puhuiskaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 20:21

Totta on, englanti on harvojen hallussa. Kannattaa pakata mukaan sekä englannin, että portugalin sanakirjat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 20:27

Ota mukaan turistiopas, missä tavallisimmat fraasit espanjaksi.

Täällä kätevä ilmainen ohjelma, ehdit vielä opetella muutaman sanan espanjaa:
www.byki.com/fls/free-spanis...?l=spanish

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 20:55

Kyllähän siellä osasivat puhua enkkua ja hyvin pärjättiin vaikkakin vanhempani ei osaa yhtään englantia ja minäkin huonosti.Kyllä pärjäät siellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 23:45

Eiköhän kommunikointi onnistu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 01:52

Kyllä sillä enkulla pärjää ja pärjää oikein hyvin kun kummatkin puhuu sitä vähän huonosti.

Brasilian oma kieli, portugali, poikkeaa jonkun verran Euroopan portugalista ja siinä tuppaa tulemaan pahoja sotkuja jos hyvin vajavaisella portugalin taidolla alkaa juttuja selvittelemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 09:06

Etelä-Amerikassa puhutaan espanjaa. Jotain "yksiristikaksi" englantia varmaan hotelelleissa eli kyllä siellä jollain lailla toimeen tulee. Portugalia jos hallitsee, tulee hyvin tpoimeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 12:53

totta, englanti on hieman hakusessaan siellä, mutta kyllä hotelleissa on osaavat ihmiset. ja elekieli on varmasti monessa muussakin kohteessa todella hyvä. me oltiin itse porto das dunaksessa, aquawillessa, jossa muutama hotellin henkilökunnasta osasi muutaman sanan jopa suomea ja me opetettiin heille sit hieman lisääkin:). kyllä siellä pärjää, kannattaa käydä kattoo:), eikä jättää menemättä vain sen takia,jos "pelkää ettei enkulla pärjäis":)