Kertokaa napsulaiset miksi joku kysyy täällä napsussa et tarvii apua? en ymmärrä miksi kysyy anonyymisti? Myös vastauksia samoin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.04.2009 - 18:05

jotkut ei vaan kehtaa kysyä omana itsenään.. minä kehtaan!

Kysyjän kommentti

KIITOS SATU TAAS JÄLLEEN HYVÄSTÄ VASTAUKSESTA.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 01.04.2009 - 16:42

Joillakin kysyjillä kynnys ehkä liian korkealla puhua asioistaan läheisille. Tai mennä lääkäriin. Anonyyminä yksityisyys pysyy varmasti salassa. Yksityisyys varmaan myös vastauksissa. Tai sitten jo rekisteröitynyt ei halua tuoda julki että se on hänen vastauksensa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 16:46

Miksi kaikesta pitäisi kysyä omalla nimellään?
Miten se esimerkiksi auttaisi tuota nukkumisongelmasta kärsivää vaikka koko Suomi tietäisi mistä perheestä on kysymys?
Päivän vankalla kokemuksella voin sanoa, että täällä saa asiallisia vastauksia.

Tee pieni testi ja pane täsmälleen sama kysymys tänne ja suomi24 palstalle. Huomaat, että vastauksissa on eroja.

Voisit vaikka aloittaa tuosta omasta kysymyksestäsi. Vaihda vain napsun tilalle suomi24. =)

Lähteet:
Ihan itse keksin ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 16:50

Samaa mieltä Papitin kanssa, ei minua ainakaan haittaa tai nosta kynnystä vastata anonyymin kysymykseen, jos se on asiallinen. Tässä taannoin liikkeellä olleet läksyjen teettämiset meillä eivät ole sitä asiallista linjaa. Ja kiitos kyllä kaikille napsulaisille, täältä saa asiallisen vastauksen ja joskus tyylikäs pilke silmäkulmassa laaditun joka saa hyvälle tuulelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 17:20

Voi olla aika korkea kynnys kysellä omalla nimellä vaikka jostakin ongelmasta yms.Mielummin sitä kyselee anonyymisesti ettei pidetä tyhmänä tai että koko kansa saa tietää mitkä on ko.henkilön ongelmat yms.Vaikkakin usein sanotaan ettei tyhmiä kysymyksiä ole olemassa,mutta siltikin...

Täällä saa asiallisia vastauksia toisin kuin tuolla suomi24:ssä.Aina välillä saa vaikka millasia vastauksia siellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 18:00

Ehk voisi hieman lähemmin avuntarpeestaan kertoa, jos todella sitä tarvitsee, meinaa, että todella voisi edes neuvoillaan yrittää auttaa. Eikä se anonyymiys haittaa, aroilla asioillaan ei kukaan halua tulla leimatuksi, tai edes ottaa sitä riskiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 18:18

Ei täällä kukaan kysy ainoatakaan kysymystä omalla etu- ja sukunimellään.
Ehkä ko henkilö pelkää että nimimerkki tahraantuu?
Vaikea vastata toisen puolesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 18:48

Minä hoitelen arkaluontoiset asiat muualla kuin Napsussa. Toki täältä löytyy monenlaista kokemusta, näkemystä ja hyviä vinkkejä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.04.2009 - 20:49

Ehkä tämä on joillekin ainoa paikka, jossa uskaltavat kysyä vaikeita asioita edes anonyyminä. Kynnys on aika korkea purkautua jollekin, varsinkin nuorilla. Antaa heidän kysyä. Saavat ainakin tällä palstalla asiallisia vastauksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 09:43

Minustakin on hienoa, että kynnys kysyä on matalalla, vaikka sitten anonyymisti.
Itse kyllä käytän aina nimimerkkiäni niin kysymyksissä kuin vastauksissani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 13:15

Jokaisella on oikeus kysyä joko nimimerkillänsä tai sitten anonyymisti. Minua ei ainakaan ole hiukkaakaan ärsyttänyt. jos et tunne edes kysyjää niin ei sillä ole sitten väliä vaikka et tiedä hänen nimeään. Ja hienoa että uskaltaa ottaa edes sitten vaikka anonyymisti apua "läheisiltä".