Mitä yleensä käytät ns. pääsiäisruohona pääsiäisen aikaan?

Rairuohoa, vai ihan jotain muuta? (jos et mitään, niin sellaisista vastauksista ei kukaan saa apua/vinkkejä, joten sellaisia en haluaisi, kiitos:)

Lisätty: 01.04.2009 - 15:21

Siis tarkoitin tuos yllä, et ei mielellään, sellasii; ei, en, juu, kyllä -yksisanasii vastauksii, kyl työ tiiätte, nyt kun tääl koton kuumees oon, niin ei välttämättä toimi mul tuo ulosanti parhaal taval...mrr.. miuu

Lisätty: 01.04.2009 - 20:42

Kannattaa kokeilla kuivattui herneitä laittaa multaan itämään, itää suht nopsasti ja saa vaikkapa salaattiin, leivän päällle makosia herneen versoja, ja halpa vaihtoehto, laitan myös ohran siemenii, kun niist tulee jämäkämpää kuin rairuohosta ja kestää pidempään, ainoo harmi vaan, et pyytäävät euron pussista, huh..., kiitos teille jo vastanneille, mukavii vinkkejä tullut jo meille kaikille...

Avainsanat: kasvatus pääsiäinen rairuoho

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.04.2009 - 20:27

Tänä vuonna laitoin rairuohoa ja se kasvaa harvakseltaan ,ei oikein itänyt ,liekö syy viime vuoden siemenet.Kylvin myös timotei siemeniä ja nekin itivät epätasaisesti,eli pälvipaikkoja on,ja nyt ovat ihan lurpallaan vaikka oon kastellut.Molemmat laitoin kerrankin ajoissa ja huonoja kumpaisetkin.Yhtenä pääsiäisenä laitoin auringonkukansiemeniä ja oli mukavaa kun niitä voi myös popsia.

Kysyjän kommentti

Kuulostaa niin tutulta, tosin tänä vuonna tuo meitin sepekissa ei anna noitten elmukelmujen olla siin päällä vaan repii ne pois ja käy popsimas niit herneit, pitäisköhän mun kertoo sille, et se on kissa eikä tipu, heh...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.04.2009 - 14:24

ihan sellasta normaalia rairuohoa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 14:45

Kauranjyviä kasvattelen tai tavallista rairuohoa, miten milloinkin.
Tänä vuonna kokeilen tavallisia herneitä.
Niistä saa hauskan alustan tipufarmille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 14:58

Tänä vuonna kokeilen ohranjyviä, samalla lailla oli myytävänä, kuin rairuohonkin siemenet. Ajattelin, että jos tuo Vilma haluaa sitten posia niitä versoja, kun se oli viime pääsiäisenä niin kiinnostunut rairuohosta, mutta ei voinutkaan syödä sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.04.2009 - 15:09

Käyttäisin muuten rairuohoa, mutta kissa sen söisi, joten en laita ruohoa lainkaan. Anteeksi että vastasin, kun en käytä mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 17:30

en käytä pääsiäisenäkään ruohoa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 17:51

mä ostin kaupasta ihan tavallisia rairuohon siemeniä.
Kaveri osti ohraa se on kuulemma paaaljon paksumpaa kuin tavallinen rairuoho.
siskoni kasvattaa kissanruohoa kun kissat tykkäävät :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 18:25

Jos laittaisin jotain ruohoa, niin varmasti ohraa tai kissanminttua, mutta en taida tänä vuonna pistää mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 22:00

kokeilen ohraa tänä vuonna ja päälle pieniä suklaamunia ja tipusii

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 23:07

laitoin ukon ostamaan ohransiemeniä, jotenki kivempi kun ruoho on vankempaa.. no, ukko toi sitä rai ruohoa.. eli lässähtää, kun laittaa jotaki kivoja koristeita :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 08:48

Ei minkäänlaista. Taloudessamme ei ole ja siitä syystä vietetään aikuisten pääsiäistä . Koristeet ovat kukkasia ja luonnosta haettuja oksia.

Lisätty: 02.04.2009 - 08:49

Lehdistä oeln lukenut että "ruohon" kasvatus jopa kerrostaloissa on lisääntynyt huimasti! Poliisin raportteja siis!

Lisätty: 02.04.2009 - 13:04

Lisäys lauseeseen:
Taloudessamme ei ole lapsia ja siitä syystä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 20:33

Rairuohoa yleensä. Vähän vahvempi vihanta tulisi kaurasta.