Oletko jo bongannut muuttolintuja?

Lisätty: 01.04.2009 - 15:04

Tänne pohjoiseen meidän lähijärvelle tuli ensimmäinen joutsenpariskunta jo 2 viikkoa sitten. Ne vahtaavat pientä lähisaarta jossa ovat elelleet jo useampana kesänä. Kävelevät siellä jäällä, elikä tulivat ajoissa ettei kukaan toinen vie heidän pesimispaikkaansa.

Avainsanat: muutto kevät

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.04.2009 - 18:56

Joutsenia on tosta yli mennyt jo jonkin aikaa, kiuruja ollut muutaman päivän isohkoja parvia, tänään näkyi ensimmäinen haikarapari .. sesonki meneillään

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.04.2009 - 12:25

Meillä oli toissapäivänä oudon näköisiä pikkulintuja,pihamme männyissä.Lintu oli huomiota herättävän pini,kiipesi runkoapitkin ylös,etsi jotain ötiäisiä piti jännää ääntä,en ole ikinä aikaisemmin nähnyt kyseistä lintua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 12:57

en mä oo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 13:34

Kyllä olen.Kuu Kiurusta kesään,mutta olen sen jo nähnyt näin harvinaisen varhain.Liekö eksynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 14:30

Juu olen bongannu lokkeja yms pieniä lintuja! :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.04.2009 - 14:58

Tsirp, tsirp sanovat. Mitä lienevät. Tuossa niitä lähipuissa on paljon, mutta eivät sen aikaa pysy aloillaan, että ehtisi näkemään mitä ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 15:17

Joutsenet lensivät jo talomme yli ja kunnan kaatopaikalla on lokki. Lokki on minulle entiselle rannikon asustajalle kesän airut. Täältä on rannikolle noin 200 km.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 16:10

Joo kyllä joutsenet lensivät aurassa. Niitä oli viisi joutsenta tuolla jämsän jokea päin lensivät yhtenä päivänä näimme ne. Ne on tosi isoja lintuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 17:38

joka vuosi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 15:29

Noin viikko sitten ensimmäiset joutsenet palasivat kotijärvelleen ja tietysti lokkin kirkunaa kuuluu jo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 16:32

Näin tiistaina 4 joutsenta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.04.2009 - 16:03

olen joutsenia nähnyt